لیندسی‌گراهام: ترس از توقف همکاری سعودی‌ها علیه ایران عقلانی نیست



اخبار,اخبار بین الملل,لیندسی‌گراهام

سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی در واکنش به انفعال دولت این کشور در برخورد با قاتلان خاشقجی اعلام کرد: ترس از توقف همکاری سعودی‌ها علیه ایران عقلانی نیست.

به گزارش مهر، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی امروز سه شنبه در واکنش به انفعال دولت این کشور در برخورد با قاتلان خاشقجی در پیامی توئیتری اعلام کرد: ترس از اینکه سعودی‌ها همکاری با آمریکا در موضوعاتی از قبیل تروریسم با ایران را متوقف کنند، عقلانی نیست.

 

سناتور ارشد حزب جمهوریخواه آمریکا ادامه داد: به همان میزانی که آن ها برای سعودی ها مهم هستند، برای آمریکا هم مخاطره آمیز به شمار می آیند.

 

این درحالیست که برخی از مقامات ارشد دولت آمریکا چندی است در واکنش به درخواست هایی پیرامون چرائی عدم برخورد با ریاض در ماجرای قتل وحشتناک منتقد این کشور مدعی شده بودند که به دلیل نقش آفرینی عربستان علیه ایران نمی توانند موضع محکمی را علیه این کشور اتخاذ کنند.

 

لازم به ذکر است، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی  چندی پیش در مصاحبه با وبگاه «آکسیوس» اعلام کرد که وی همراه با برخی از سناتورها برای دریافت اطلاعاتی درباره اینکه آیا محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده یا خیر، از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» تشکیل جلسه توجیهی را درخواست کرده‌اند.

 

سناتور ارشد حزب جمهوریخواه آمریکا گفته بود: اگر مدارک کافی برای نتیجه‌ گیری در این باره که محمد بن سلمان در این قتل همدست بوده، وجود داشته باشد و مقامات سازمان «سیا» تایید کنند که وی دستور قتل خاشقجی را داده است، در آن صورت اقدامات لازم برای طرح این موضوع در قالب قطعنامه ای در سنا برای تحریم وی و ریاض را انجام خواهم داد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------