آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

پاسخ چین به اتهام‌زنی پومپئو



اخبار,اخبار بین الملل,پومپئو

وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه با رد ادعاهای مایک پامپئو مبنی بر اینکه پکن نظم بین‌المللی را خدشه‌دار می‌کند، واشنگتن را به خودخواهی و ادامه اقدامات یکجانبه متهم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه ایران و چین را به تضعیف نظم بین‌المللی متهم کرده و تاکید کرد توسعه اقتصادی چین موجب ثبات منطقه‌ای نمی‌شود بلکه بالعکس، منجر به گرفتاری‌های سیاسی بیشتر و تحریکات منطقه‌ای بیشتر می‌شود.

 

گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش تاکید کرد: اظهارات اخیر طرف آمریکایی با روحیه جلسه‌ای که بین رهبران ما برگزار شد، مطابقت ندارد... ایالات متحده ... مشتاقانه سیاست‌ اقدامات یک‌جانبه و حمایت‌گرایی (از تولیدات داخلی) را دنبال می‌کند، هرج و مرج برای نظم بین‌المللی به وجود می‌آورد، از تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی و معاهدات بین‌المللی خارج شده است و چالش‌هایی را برای مکانیسم چند جانبه‌گرایی ایجاد کرده است.

 

او افزود، جامعه بین‌المللی به وضوح می‌تواند این "اقدامات خودخواهانه و اظهارات" طرف آمریکایی را ببیند. گنگ شوآنگ همچنین تاکید کرد، چین بزرگترین کشور در حال توسعه جهان است، در حالیکه ایالات متحده بزرگترین کشور توسعه‌یافته جهان به شمار می‌رود و هر دو "هیچ چیزی از همکاری با یکدیگر ندارند."

 

اظهارات مایک پامپئو به دنبال شام کاری رهبران آمریکا و چین در روز شنبه در حاشیه اجلاش جی۲۰ در آرژانتین مطرح می‌شود که در آن دونالد ترامپ با به تعویق انداختن افزایش تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین به ۲۵ درصد موافقت کرد. این طرح پیشتر قرار بود از اول ژانویه اجرایی شود. در عوض چین موافقت کرد تا "حجم قابل توجهی" از محصولات کشاورزی، انرژی و محصولات صنعتی و سایر موارد را از آمریکا خریداری کند و توازن تجاری میان دو کشور ایجاد کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------