بولتون: تغییرات اقتصادی چین بر سیستم سیاسی آن اثر می‌گذارد



اخبار,اخبار بین الملل,جان بولتون

مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که تغییرات رفتار اقتصادی چین که واشنگتن تلاش می‌کند به آن برسد، می‌تواند همزمان تاثیری چشمگیر بر سیستم سیاسی این کشور بگذارد.

به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری NPR، گفت: آنچه که ما باید ظرف ۹۰ روز آتی انجام دهیم همانی است که دونالد ترامپ و شی جینپینگ، روسای جمهوری آمریکا و چین بر روی آن توافق کردند. ما باید برخی از مسائل زیر ساختی را در اقتصاد چین بررسی کنیم. به نظرم یک تاثیر چشمگیر را هم بر ساختار سیاسی دو کشور خواهیم داشت.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه گفت: این چیزی نیست که هدف ما باشد اما اگر این تئوری درست باشد، ما تاثیر و نتایج آن را می‌بینیم.

 

بولتون همچنین توضیح داد که آزادی سیاسی به آزادی اقتصادی وابسته است و هر دو به هم ربط دارند.

 

روز شنبه، ترامپ و همتای چینی‌اش بر آتش بسی ۹۰ روزه در نبرد تجاری بین دو کشور در جریان دیدار در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بوئنوس آیرس، آرژانتین توافق کردند.

 

ترامپ با تعلیق برنامه‌های مربوط به افزایش تعرفه‌های گمرکی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد با هدف گفتگوی تجاری با پکن موافقت کرد اما این هشدار را هم داد که اگر مذاکرات ظرف سه ماه به موفقیت نرسد، تعرفه‌ها همانطور که برنامه ریزی شده بود، افزایش می‌یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------