تیلرسون: ترامپ می‌خواست با نقض قانون کارها را انجام دهد



اخبار,اخبار بین الملل,رکس تیلرسون

وزیر خارجه سابق آمریکا که توسط «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور از سمتش اخراج شد، در مصاحبه‌ای سکوتش درباره ترامپ را شکسته است.

به گزارش فارس، «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه سابق آمریکا که توسط «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور از سمتش اخراج شد، در مصاحبه‌ای سکوتش درباره ترامپ را شکسته است. 

 

او در این مصاحبه، در پاسخ به سوال مجری سی‌بی‌اس برای توصیف ترامپ، ابتدا خندید و سپس گفت: «من هیچ وقت دونالد ترامپ را تا آن روزی که از من درخواست کرد وزیر خارجه آمریکا شوم ندیده بودم.»

 

وی اضافه کرد: «او بر اساس حس‌های درونی‌اش کار انجام می‌دهد. گاهاً به نظر می‌آید بدون تأمل عمل می‌کند، ولی نیتش این نیست که بی‌فکر باشد. فکر می‌کنم در واقع می‌خواهد بر اساس غرایز درونی‌اش کار کند.»

 

تیلرسون قبل از انتخاب به عنوان وزیر خارجه آمریکا مدیر عامل شرکت اکسون‌موبیل بود. او گفت: «برای من، به عنوان فردی که از شرکت منظم و بسیار فرایندمدار اکسون موبیل آمده بود، بسیار چالش‌انگیز بود با مردی کار کنم که بسیار بی‌نظم است، خواندن را دوست ندارد، گزارش‌های توجیهی را نمی‌خواند و دوست ندارد وارد جزئیات خیلی مسائل شود و فقط می‌گوید:" ببین، این چیزی است که من به آن معتقدم و شما می‌توانی من را مجاب کنی که اینطور نیست، ولی بیشتر وقت‌ها نمی‌توانی این کار را انجام دهی.»

 

وزیر خارجه سابق آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه به اصرار ترامپ برای انجام کارها علی‌رغم ضدیت آن با قانون اشاره کرده است. 

 

او گفت: «اغلب اوقات، رئیس‌جمهور می‌گفت این کاری است که می‌خواهم انجام دهم و می‌خواهم آن را اینطور انجام بدهم و مجبور بودم به او بگویم، آقای رئیس‌جمهور درک می‌کنم می‌خواهی چه کاری انجام دهی، ولی نمی‌توانی آن را اینطور انجام بدهی چون قانون را نقض می‌کند.»

 

تیلرسون گفت ترامپ هنگامی که بحث به اینجا می‌کشید بسیار مأیوس می‌شد. 

 

او ادامه داد: «به او می‌گفتم ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم؛ می‌توانیم به کنگره مراجعه کنیم و این قانون را تغییر بدهیم. اگر این کار را انجام بدهی، هیچ اشکالی ندارد. می‌گفتم اگر تصمیم بگیری این کار را انجام دهیم من حاضرم آنجا (کنگره) بروم و تا آنجا که می‌توانم برای آن تلاش کنم.»

 

تیلرسون تصریح کرد ترامپ با استفاده از ابزار توئیتر که آن روزها مردم برایش ارزش زیادی قائل بودند توانست رئیس‌جمهور شود. وی گفت: «صادقانه بگویم، واقعاً اذیت می‌شوم که می‌بینم مردم آمریکا دوست دارند این قدر کم از مسائل سر در بیاورند. آنها با ۱۲۸ کارکتر (حرف) راضی می‌شوند.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------