برلین: تمایلی به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه نداریم



اخبار,اخبار بین الملل,آلمان و روسیه

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان اعلام کرد که با توجه به تلاش‌های در حال انجام برای تنش زدایی، برلین تمایلی به وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه بابت ماجرای اوکراین ندارد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه آلمان غروب جمعه اعلام کرد که برلین بابت ماجرای اوکراین  تمایلی به  اعمال تحریم جدید علیه روسیه ندارد.

 

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» «هایکو ماس» وزیر خارجه  آلمان بعد از دیدار با همتای پرتغالی خود در لیسبون، پایتخت این کشور اظهار داشت: «بر این باورم که در این برهه صحبت کردن از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه اشتباه خواهد بود زیرا تلاش‌هایی برای تنش زدایی در حال انجام است.»

 

 رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در ادامه اظهار داشت: «از سوی آلمان برای تحریم‌های جدید علیه روسیه هیچگونه پیشنهادی صورت نخواهد گرفت و من اجماعی در اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید نمی‌بینم.»

 

 این در حالی است که رئیس‌جمهور اوکراین از جامعه بین‌المللی به‌ویژه غرب درخواست کرده تا با حمایت از کی‌یف، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع شود.

 

«پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین در یادداشتی که برای روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشته، تاکید کرد که غرب باید وارد عمل شود تا روسیه به رفتارهای تهاجمی خود علیه اوکراین ادامه ندهد.

 

گفتنی است که در روزهای گذشته سه کشتی جنگی اوکراین با نقض قوانین بین‌المللی وارد آب‌های روسیه در بندر کرچ در کریمه شدند و با واکنش فوری نیروهای روس مواجه گشتند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------