ترزا می نخست وزیر انگلیس باقی ماند



اخبار,اخبار بین الملل,ترزا می

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه موفق شد تا از هم حزبی‌های خود رای اعتماد بگیرد و همچنان به عنوان نخست وزیر انگلیس باقی بماند.

به گزارش تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، ترزا می، رهبر کنونی حزب محافظه‌کار انگلیس و نخست‌وزیر این کشور روز چهارشنبه موفق شد تا از هم‌حزبی‌های خود رای اعتماد بگیرد و کماکان مقام رهبری حزبش را حفظ کند. در این انتخابات 200 نفر از هم حزبی‌هایش به وی رای موافق و 117 نفر نیز به وی رای مخالف دادند.

 

بدین ترتیب می کماکان نخست‌وزیر بریتانیا باقی خواهد ماند.

 

وی پس از آنکه توانست از هم حزبی‌های خود رای اعتماد بگیرد جلوی خبرنگاران حاضر شد و گفت: هم اکنون باید گام‌ها را برای به سرانجام رساندن برگزیت برداریم.

 

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: به اتحادیه اروپا باز خواهم گشت و از آنها خواهم خواست تا ضمانت‌های سیاسی را فراهم کنند که پاسخگوی خواسته‌های پارلمان باشد.

 

منتقدین ترزا می درون حزب محافظه‌کار که خواستار این رای‌گیری شده بودند، با توافقی که او با اتحادیه اروپا بر سر خروج از این اتحادیه به دست آورده موافق نیستند. این نمایندگان معتقدند که این توافق، خواسته اصلی بسیاری از طرفداران خروج از اتحادیه اروپا را برآورده نمی‌کند.

 

نخست‌وزیر انگلیس در هفته‌های اخیر متن توافق میان دولت خود با رهبران کشورهای اروپایی درباره شرایط اجرای برگزیت را علنی کرد. این موضوع خشم برخی نمایندگان را در پی داشت که خواستار استیضاح نخست‌وزیر شدند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------