ترزا می: احتمال گرفتن تضمین از اتحادیه اروپا وجود دارد



اخبار,اخبار بین الملل,ترزا می

نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید، به تلاش‌هایش برای ترغیب اتحادیه اروپا به دادن تضمین‌های بیشتر ادامه می‌دهد؛ تضمین‌هایی که به گفته ترزا می، برای متقاعد کردن پارلمان انگلیس برای تصویب لایحه بریگزیت ضروری است.

به گزارش ایسنا، ترزا می در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت، همچنان کاری‌هایی هست که باید انجام شود اما برای گرفتن تضمین از اتحادیه اروپا پیشرفت‌هایی حاصل شده و گفت‌وگو برای روشن‌تر شدن مفاد توافق ادامه دارد.

 

نخست‌وزیر انگلیس همچنین گفت: من مذاکره دشواری با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا داشتم اما این نوع بحث، وقتی اتفاق می‌افتد که یک رابطه کاری شکل گرفته و دو طرف می‌توانند با هم کار کنند.

 

پیشتر ویدئویی منتشر شده بود که نشان می‌داد بین می و رئیس کمیسیون اروپا بحث داغی درگرفته است.

 

جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف، حزب کارگر گفته است که ٢٤ ساعت گذشته نشان داده توافق موجود تغییر معناداری نخواهد کرد و اکنون این توافق نقش بر آب شده است. پیشتر وزیر بریگزیت دولت در سایه (سخنگوی حزب مخالف دولت در زمینه برگزیت) گفته بود، می ناکام مانده و باید دوباره لایحه خروج را به پارلمان بیاورد و به رأی بگذارد.

 

نخست‌وزیر انگلیس که برای شرکت در نشست رهبران اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرده است، گفت هم منافع انگلیس و هم منافع اتحادیه اروپا در این است که این توافق هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

 

رهبران اتحادیه اروپا در نشست بروکسل تأکید کردند که حاضر نیستند بار دیگر درباره خروج انگلیس از این اتحادیه گفت‌وگو کنند.

 

این توافق را هم دولت انگلیس و هم اتحادیه اروپا امضا کرده‌اند اما مشخص شده که پارلمان انگلیس در شکل فعلی به آن رأی نخواهد داد.

 

رئیس کمیسیون اروپا گفته است که این اتحادیه آماده روشن‌تر کردن مفاد توافق است اما مذاکره مجدد در دستور کار آن نیست.

 

او از انگلیس خواست که خواسته‌اش را روشن‌تر مطرح کند و اضافه کرد که این کمیسیون اطلاعاتی درباره نحوه آماده شدن این اتحادیه برای خروج انگلیس بدون هیچ توافقی را پنج روز دیگر منتشر خواهد کرد.

 

به گزارش رسانه‌های انگلیس، پیش‌نویسی که بعد از درخواست می تدوین شده و به بیرون درز کرده، نشان می‌دهد که خواسته‌های انگلیس تأمین نشده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------