ترامپ رسانه های آمریکا را به فریبکاری متهم کرد



اخبار,اخبار بین الملل,دونالد ترامپ

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ادامه انتقاد از رسانه ها، روز شنبه در توییتی اعلام کرد، هیچ گاه در تاریخ کشورش، مطبوعات فریبکارانه تر از حال حاضرعمل نکرده اند.

 

وی در این توییت نوشت: گزارش هایی که باید خوب باشد، بد است. گزارش هایی که باید بد باشد وحشتناک است. 

 

وی همچنین یادآور شد که ماجراهای بسیاری همچون داستان واقعی مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و قضیه ایمیل های هیلاری کلینتون رقیب دمکراتش در انتخابات ریاست جمهوری، به ندرت گزارش می شود. 

 

به نظر می رسد دشمنی ترامپ با رسانه های آمریکایی، تمامی ندارد. وی به تازگی جشن کریسمس کاخ سفید برای اصحاب رسانه در سال جاری را لغو کرد و با این کار، این سنت دیرینه را قربانی روابط جنجالی اش با سازمان های خبری بزرگ کرد.

 

این گردهمایی سالانه به مناسبت مراسم کریسمس در کاخ سفید، اسبابی برای روحیه بخشی به خبرنگاران کاخ سفید و دیگر گزارشگران و مفسران آمریکایی تلقی می شد.

 

روزنامه نگارانی که در ادوار مختلف در این مراسم شرکت می کردند، از فرصت گشت زنی در کاخ سفید برای تماشای تزئینات آن برخوردار می شدند. اما قابل توجه ترین مزیت این مراسم، گرفتن عکس یادگاری با رئیس جمهوری و همسرش در کنار درخت کریسمس بود.

 

حتی «بیل کلینتون» از روسای جمهوری پیشین آمریکا پس از استیضاح با خبرنگاران در این مراسم عکس یادگاری گرفت. اما رئیس جمهوری فعلی آمریکا که میانه خوبی با اصحاب رسانه ندارد و اغلب آنها را به جعل اخبار متهم می کند، تصمیم گرفته است مراسم سال جاری را لغو کند. 

 

ترامپ و همسرش در دسامبر سال گذشته میلادی این مراسم را در کاخ سفید برگزار کردند، اما با خبرنگاران عکس یادگاری نگرفتند. ترامپ و همسرش در مراسم سال گذشته خیلی کوتاه در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به آنها خوشامد گفتند.

 

کاخ سفید همچنین چندی پیش پس از درگیری لفظی میان رئیس جمهوری آمریکا و «جیم آکوستا» خبرنگار سی ان ان در جریان یک کنفرانس خبری، مجوز ورود آکوستا به این کاخ را لغو کرد.

 

بعلاوه، ترامپ دو بار از حضور در ضیافت شام کاخ سفید برای خبرنگاران خودداری کرده، مراسمی که همه روسای جمهوری آمریکا از زمان «ریچارد نیکسون» در آن شرکت کرده اند.

 

رسانه های آمریکایی رویکرد ترامپ نسبت به مطبوعات را به یکی از مهم ترین اخبار آمریکا تبدیل کرده اند و به نظر می رسد این اوضاع، شرایط را در دو سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده برای ترامپ سخت تر کند.

 

مراسم جشن کریسمس کاخ سفید برای خبرنگاران در حالی لغو شد که رئیس جمهوری آمریکا، «میک مولوانی» رئیس دفتر برنامه و بودجه دولت خود را به عنوان جانشین رئیس موقت کارکنان کاخ سفید معرفی کرد.

 

ترامپ شنبه گذشته اعلام کرد که «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید تا پایان سال جاری در این سمت باقی می ماند و پس از آن کناره گیری می کند. پس از کناره گیری کلی از سمت خود، مولوانی به صورت رسمی ریاست موقت کارکنان کاخ سفید را برعهده می گیرد.

 

ترامپ سال گذشته به امید نظم بخشی به کاخ سفید، کلی را به ریاست کارکنان این کاخ برگزید، اما بارها با این ژنرال بازنشسته آمریکایی درگیر شد. این دو در ماه های اخیر روابط دوستانه و مودبانه ای با یکدیگر نداشتند. 

 

سمت رئیس کارکنان کاخ سفید در بهترین شرایط به عنوان یک منصب پرتقاضا تلقی می شود، اما شخصیت دمدمی مزاج ترامپ و مقاومت وی، این جایگاه را به چالشی منحصر به فرد تبدیل کرده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------