آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

روزهای سخت امانوئل مکرون



اخبار,اخبار بین الملل,امانوئل مکرون

ظاهرا معترضان فرانسوی قصد ندارند از خواسته‌های خود کوتاه بیایند و اعتراض‌ها را ادامه می‌دهند. با ادامه اعتراضات «جلیقه‌زردها» در پاریس و شهرهای دیگر فرانسه، بحران وارد فاز جدیدی شده است. دو اتفاق مهم و جدید در این دو روز رخ داده است که احتمالا به نفع معترضان خواهد بود؛ اول اینکه جلیقه‌زردها ایست‌های عوارضی را اشغال کرده‌اند و با برافروختن آتش و بستن راه‌ها باعث اختلال در بخش حمل‌ونقل کشور شده‌اند.

 

«ونسی اوتوروتس» بزرگترین شرکت بهره‌برداری بزرگراه‌های فرانسه گفته است که اعتراضات در حدود ۴۰ نقطه از شبکه راه‌های تحت پوشش این شرکت و تقاطع برخی از بزرگراه‌ها خساراتی را به وجود آورده است؛ به ویژه در شهرهای توریستی‌ همچون «اوینیون»، «اورانژ»، «پرپینیان» و «اگد».

 

شرکت ونسی همچنین از به آتش‌کشیدن ایست عوارضی «باندل» در جنوب شرقی فرانسه خبر داد که منجر به بسته‌شدن بزرگراه «٥٠ A» میان «مارسی» و «تولون» شده است. به دنبال این هرج‌ومرج‌ها حدود ۲۰ نفر روز سه‌شنبه دستگیر شده و چهارتن دیگر نیز از روز یکشنبه به اتهام دست‌داشتن در این اغتشاش‌ها در بازداشت هستند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت ونسی در بیانیه‌ای اظهار کرد: «رانندگان باید هنگام نزدیک‌شدن به عوارضی‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح به دلیل حضور عابران پیاده متعدد حداکثر دقت را داشته باشند. در هفته‌های اخیر چندین تن در حوادت جاده‌ای در راه‌بندهای جلیقه‌زردها کشته شده‌اند.»

 

جلیقه‌زردها از اواسط نوامبر در سراسر فرانسه جاده‌ها و راه‌هایی را مسدود کرده‌اند. اعتراضاتی که در ابتدا با هدف اعتراض به افزایش مالیات سوخت صورت گرفت اما به‌تدریج به تظاهراتی علیه سیاست‌های اقتصادی لیبرال امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه تبدیل شد.

 

«نخستین پرده» از اعتصابات نیروی پلیس

دومین اتفاق مهمی که در فرانسه رخ داده و خبر خوبی برای امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نیست، این است که پلیس فرانسه هم به معترضان جلیقه‌زرد پیوسته و فراخوانی را برای اعتصاب سراسری صادر کرده است.

 

از آغاز اعتراضات جلیقه‌زردها در فرانسه، نیروی پلیس فرانسه مجبور به کار در ساعات اضافی است؛ اما به اعتقاد اتحادیه از تلاش مضاعف نیروهای پلیس قدردانی نمی‌شود.

 

اتحادیه صنفی پلیس با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده میلادی در پارلمان فرانسه در روز پنجشنبه گذشته جاری خاطر نشان کرد که در این برنامه ۶۲ میلیون یورو کاهش در سرمایه‌گذاری در نیروی پلیس به چشم می‌خورد که منجر به «تنزل کیفیت شرایط کاری پلیس» خواهد شد.

 

اتحادیه صنفی پلیس اعلام کرد که بارها از رئیس‌جمهوری فرانسه خواسته تا برنامه ای اضطراری برای نیروهای پلیس و امنیتی اجرا کند.

 

اتحادیه صنفی پلیس فرانسه با صدور فراخوانی از اعتصاب نیروهای پلیس در سراسر این کشور برای پنجشنبه خبر داد.

 

این فراخوان که با شعار «درهای کلانتری را ببندیم» آغاز شده است، نوزدهم دسامبر را «روز سیاه برای پلیس در اعتراض به بودجه سال ۲۰۱۹» خوانده است. اتحادیه صنفی پلیس از نیروهای پلیس خواسته است که روز پنجشنبه تنها در صورتی از کلانتری‌ها خارج شوند که از آنها کمک اضطراری خواسته شود. این اعتصاب به گفته اعضای اتحادیه «اولین پرده» از اعتصابات نیروی پلیس خواهد بود.

 

مکرون دست به دامان سارکوزی شد

رئیس‌جمهوری فرانسه در حالی که بحرانی‌ترین روزهای دوره ریاست‌جمهوری خود را به دنبال اعتراض‌های گسترده در پاریس و برخی دیگر از شهرهای کشورش پشت سر می‌گذارد، برای کمک گرفتن دست به دامن همتای اسبق خود شده است.

 

آقای مکرون، رئیس‌جمهوری چهل ساله فرانسه در پی بحران سیاسی در کشورش با نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور دیدار کرده که این امر نشان‌دهنده میزان نفوذ این رهبر سابق فرانسه روی مکرون است.براساس این گزارش، مکرون هفتم دسامبر در کاخ الیزه دیداری با سارکوزی داشته است. در این دیدار مکرون و سارکوزی درباره نظم عمومی و تدابیر مالیاتی اتخاذشده از سوی رئیس‌جمهوری فعلی به گفت‌وگو پرداخته‌اند.

 

حالا باید فقط منتظر ماند و مشاهده کرد در جنگی که یک سوی آن آقای رئیس‌جمهوری با حالتی مردد ایستاده و در طرف دیگر معترضانی که قصد کوتاه‌آمدن ندارند، چه کسی پیروز خواهد شد؟

 

روزنامه شهروند

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------