رئیس اینترپل: اروپا با موج تازه تروریسم رو به روست



اخبار,اخبار بین الملل,اینترپل

رئیس سازمان بین المللی پلیس جنایی (اینترپل) هشدار داد که اروپا با موج تازه ای از تروریسم به دلیل بازگشت عناصر افراطی از مناطق درگیری و یا آزادی آنها از زندان روبه رو است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، «یورگن اشتاک» گفت که پیش بینی می شود اروپا با موج تازه ای از هجوم عناصر مرتبط با گروه تروریستی داعش روبه رو شود.

 

وی افزود: شماری از عناصر هوادار داعش با توجه به ثابت نشدن جرم شان، به مجازات های سبک شامل حبس دو یا پنج سال محکوم شده اند. 

 

این مقام امنیتی گفت که این نسل از هواداران گروه تروریستی داعش طی دو سال آینده در اروپا و یا آسیا حضور خواهند یافت و به احتمال زیاد این افراد آزاد شده از زندان، به گروه های تروریستی بپیوندند و یا حامی آنها شوند.

 

یورگن افزود: هم اکنون آموزش اندیشه های تروریستی به برخی از این افراد در داخل زندان جریان دارد که در نتیجه آنها به عناصری تندروتر تبدیل خواهند شد. عامل حمله اخیر به شهر استراسبورگ در فرانسه نیز شاهدی بر این موضوع است.

 

یورگن در یک نشست مطبوعاتی گفت که اینترپل فهرستی در باره 45 هزار تن از عناصر تندرو در دست دارد اما تعیین محل حضور آنها همچنان چالشی برای پلیس و آژانس های امنیتی است.

 

وی خاطرنشان کرد: افراد بازگشته از مناطق ناآرام یک نگرانی برای کشورهای اروپایی به شمار می رود و این در حالی است که بسیاری از عناصر افراطی در سوریه و عراق در جریان نبردهای شدید سال های گذشته کشته شده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------