آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

قطعنامه‌ سازمان ملل علیه آمریکا: واشنگتن اقدامات غیرقانونی علیه نمایندگان و اماکن دیپلماتیک روسیه را متوقف کند



اخبار,اخبار بین الملل,سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای از آمریکا خواست تا اقدامات غیرقانونی علیه نمایندگان و اماکن دیپلماتیک روسیه در این کشور را متوقف کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل گفت که مجمع عمومی این سازمان قطعنامه‌ای را تصویب کرده که خواستار توقف اقدامات غیرقانونی آمریکا علیه دیپلمات‌های روس است.

 

براساس این گزارش، مجمع عمومی دو قطعنامه به پیشنهاد کمیته ششم (حقوقی) تصویب کرد که در یکی از آن‌ها به صراحت از اقدامات آمریکا علیه دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک روسیه انتقاد شده بود.

 

بنا بر اعلام دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل، این قطعنامه از مقام‌های آمریکایی می‌خواهد که به اقدامات غیرقانونی علیه نمایندگی دائم روسیه در این سازمان و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور در نیویورک خاتمه دهد.

 

توقیف اموال نمایندگی روسیه در نیویورک، اعمال محدودیت در رفت و آمد برخی از کارمندان این نمایندگی و مشکلات متعددی که آمریکا در صدور روادید برای دیپلمات‌های روسیه در سازمان ملل به وجود آورده مربوط به موارد مطرح شده در این قطعنامه است.

 

قطعنامه دیگری که به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل رسید که خواستار رعایت مصونیت قضایی اماکن دیپلماتیک از سوی همه کشور‌ها است.

 

دیپلمات‌های روس گفتند که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل را در جریان نقض اینگونه مقررات از سوی آمریکا قرار داده اند و این موضوع در گزارش وی به مجمع عمومی درج شده بود.

 

آمریکا فروردین ماه سال جاری ۴۸ دیپلمات و ۱۲ کارمند دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل را اخراج و سرکنسولگری این کشور در سیاتل را تعطیل کرد.

 

این اقدام آمریکا در هماهنگی با اقدام مشابه انگلیس و کشور‌های غربی در اخراج دیپلمات‌های روس در پی مرگ سرگئی اسکریپال جاسوس روسیه در لندن انجام شد.

 

اسکریپال ۶۶ ساله جاسوس پیشین روسیه که در انگلیس زندگی می‌کرد، سال گذشته به همراه دخترش، بی‌هوش بر روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبری پیدا شد و مقام‌های انگلیس اعلام کردند که آن‌ها از سوی مسکو مسموم شده اند.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------