روسیه: آمریکا نمی‌تواند به تنهایی برای صلح فلسطین و اسرائیل اقدام کند



اخبار,اخبار بین الملل,لاوروف

وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد، توافق برای صلحی پایدار میان فلسطینی‌ها و اسرائیل بدون حضور آمریکا غیر ممکن نیست اما آمریکا نمی‌تواند به تنهایی به این هدف دست یابد.

به گزارش ایسنا، از زمان تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس و به رسمیت شاختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل، تنش‌های میان دولت خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

 

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اما بعدها خاطرنشان کرد، اگر تل‌آویو خواستار صلح پایدار است، باید در ازای آن بهایش را پرداخت کند.

 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز، جمعه در نشستی خبری اظهار کرد، توافق صلح پایدار برای درگیری عربی-اسرائیلی بدون حضور آمریکا امکان‌پذیر خواهد بود اما واشنگتن به تنهایی نمی‌تواند به چنین توافقی دست یابد.

 

لاوروف در این کنفرانس خبری گفت: باید روشن باشد که حتی آمریکا هم نمی‌تواند به تنهایی برای توافق صلح مذاکره کند و بنابراین بازگشت آن به گروه چهارجانبه خاورمیانه که با همکاری نزدیک با اتحادیه کشورهای عربی فعالیت می‌کند، حیاتی است.

 

وزیر خارجه روسیه همچنین درباره تلاش‌هایی که در راستای تضعیف اساس قانونی بین‌المللی مذاکرات صلح اسرائیلی- عربی صورت می‌گیرد، ابراز نگرانی کرد. وی افزود، حتی تصمیمات لازم‌الاجرای سازمان ملل نیز تحت تاثیر این اقدامات قرار می‌گیرند.

 

لاوروف هم‌چنین بر پیشنهادهای پیشین مسکو برای میزبانی نشست رهبران اسرائیل و فلسطین به منظور ادامه مذاکرات درباره توافق صلح پایدار تاکید کرد. او خاطرنشان کرد که هیچ‌یک از طرف‌ها مخالفتی با برگزاری چنین نشستی ندارند.

 

لاوروف در این باره گفت: محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین چندین بار اعلام کرده که بدون هیچ پیش‌شرطی آماده چنین نشستی است. اسرائیل نیز امکان برگزاری چنین نشستی را رد نکرده است اما آماده مذاکره برای تعیین تاریخ این نشست نیست.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------