اظهارات تند مقامات ترکیه علیه بنیامین نتانیاهو



اخبار,اخبار بین الملل,اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: نتانیاهو؛ تو صدای ظالمان هستی.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز یکشنبه با حضور در مراسم افتتاح چندین پروژه عمرانی در استان استانبول تصریح کرد: نتانیاهو؛ این بار به بیراهه زدی. تو صدای ظالمان هستی.

 

رئیس جمهوری ترکیه در این باره گفت: تا زمانی که اسرائیل به خاطر جنایت علیه بشریت و ویرانگری مؤاخذه نشده است، حق ندارد کسی را متهم به ارتکاب جرم بکند.

 

به گزارش مهر،  روز گذشته سران ترکیه و رژیم صهیونیستی انتقادات تندی را علیه یکدیگر انجام دادند و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه گفت: یهودیان در اسرائیل به مردمی که روی زمین افتاده‌اند، حمله می‌کنند و آنها را هدف ضرب و شتم قرار می‌دهند. در حقیقت یهودیان فقط مردان را نمی‌زنند، بلکه زنان و کودکانی هم که زمین می‌افتند مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. اما اگر آنها جرات کنند با ما طرف شوند، ما به عنوان مسلمانان با این مردم (یهودیان) مقابله می‌کنیم و درسی به آنها خواهیم داد.

 

این سخنرانی اردوغان با واکنش تل‌آویو همراه شد و نتانیاهو گفت: اردوغان، اشغالگر قبرس شمالی که ارتشش زنان و کودکان را در روستاهای کردنشین در داخل و خارج ترکیه قتل‌عام می‌کند، نمی‌تواند به اسرائیل درس اخلاق بدهد.

 

چاووش‌اوغلو: نتانیاهو قاتلی خونسرد در عصر نوین است

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در پیامی در توییتر نوشت: بنیامین نتانیاهو "یک قاتل خونسرد در عصر مردن" و مسئول کشتار هزاران نفر از فلسطینیان بی‌گناه است.

 

همچنین عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه با رد اتهامات مطرح شده مبنی بر بدرفتاری ترکیه با کردهای این کشور، گفت: همه شهروندان در ترکیه با یکدیگر برابر هستند.

 

وی ادامه داد: نتانیاهو از کشتار زنان و کودکان در روستاهای کردنشین حرف می‌زند در حالی که در کشور ما همه کس شهروند درجه یک است.

 

همچنین چلیک اضافه کرد: نتانیاهو کسی است که متهم به فساد است و می‌خواهد افکار عمومی جهان را منحرف کند.وی فکر می‌کند که می‌تواند حقایق را با حمله به رییس جمهور و ارتش کشورمان پنهان کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------