آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه: با بولتون درباره چگونگی خروج آمریکا از سوریه رایزنی کردیم



اخبار,اخبار بین الملل,ابراهیم کالین

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: گفت‌وگوی جامعی با بولتون انجام دادیم و درباره چگونگی خروج آمریکا از سوریه رایزنی کردیم.

به گزارش تسنیم به نقل از آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: گفت‌وگوی جامعی (با بولتون) انجام دادیم و درباره چگونگی خروج آمریکا از سوریه رایزنی کردیم.

 

ابراهیم کالین با بیان اینکه نهادهای نظامی و اطلاعاتی ترکیه و آمریکا درباره مسائل سوریه گفت‌وگو خواهند کرد، گفت: ترکیه اجازه نخواهد داد روند خروج آمریکا از سوریه تبدیل به فرصتی برای گروه‌های تروریستی پ.ی.د/ی.پ.گ و غیره شود.

 

وی همچنین با بیان اینکه در این دیدار بار دیگر تاکید کردیم که کردهای سوریه با پ.ک.ک و شاخه سوری آن، یعنی پ.ی.د/ی.پ.گ یکسان نیستند و اعتراض خود به اظهارات بولتون را نیز ابراز داشتیم، بیان کرد: بر اهمیت عدم اطاله و تسریع در اجرای نقشه راه مورد توافق (ترکیه و آمریکا) برای منبج تاکید شد. یکسان دانستن گروه تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د/ی.پ.گ با کردهای سوریه (توسط جان بولتون) با واکنش ترکیه، به‌ویژه رئیس‌جمهور ما مواجه شد. در دیدار امروز نیز این موضوع را صراحتاً اعلام کردیم.

 

کالین با اشاره به درخواستی از جانب بولتون برای دیدار با رئیس جمهور ترکیه افزود: رئیس جمهور ترکیه قرار ملاقات قطعی با بولتون نداشته است. درخواستی در این زمینه دریافت شده، اما هنوز تایید نشده است. قضاوت یا واکنش در این باره درست نیست. البته همه می‌دانیم که ترکیه به اظهارات بولتون در اسرائیل واکنش نشان داد.

 

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه درهای ترکیه را به روی کردهای عراق که از ظلم صدام حسین گریخته بودند، گشودیم. میزبان بیش از 200 هزار نفر از کردهای کوبانی هستیم. بدون تردید شایعه دشمنی ترکیه با کردها، پروپاگاندای پ.ک.ک است، تصریح کرد: ترکیه بیشترین حساسیت در مورد حفظ امنیت جان غیرنظامیان از جمله مردم کرد سوریه به خرج می دهد، لذا کسی از ترکیه انتظار تضمین امنیت یک گروه تروریستی را نداشته باشد. یک پرونده با موضوع جرایم و نقض حقوق بشر پ.ک.ک/پ.ی.د در سوریه را به جان بولتون ارائه کردیم. 

 

وی در پاسخ به سوال کند شدن روند خروج آمریکا اعلام کرد: کند شدن روند خروج (آمریکا از سوریه) مطرح نیست. آنها زمان 4 ماهه برای این امر اعلام کرده‌اند. ترکیه از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه استقبال می‌کند، ولی بایستی درباره نحوه اجرای آن، به ویژه سرنوشت تسلیحات سنگین، پایگاه‌ها و مراکز لجستیک آمریکا و ماهیت سیستمی برجای خواهد ماند، نیز توضیحاتی ارائه شود. در گفت‌وگوهای خود نیز این موضوعات را دقیقاً بررسی کردیم.

 

کالین در پاسخ به سوال در مورد کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به تروریست‌ها تصریح کرد: انتظار ما جمع آوری تمام تسلیحات داده شده به تروریست‌هاست. به ما اعلام کردند که اقدامات لازم در این باره را انجام می‌دهند، اما جزئیات آن طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

 

وی همچنین بیان کرد که مسئله اصلی این است که عاقبت پایگاه‌های آمریکا و تسلیحاتی که در اختیار گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک، گذاشته چه خواهد شد؟ همچنین حمایت آمریکا از ی.پ.گ که هزینه سنگینی برای این کشور دربرداشته، کی و چگونه پایان خواهد یافت؟ پاکسازی کامل شرق فرات در شمال سوریه از عناصر تروریستی و رفع تمام تهدیدها در این منطقه بستگی به این مسائل دارد.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------