ترزا می: برگزیت را به تعویق نمی‌اندازیم



اخبار,اخبار بین الملل,ترزا می

نخست وزیر انگلیس در پارلمان این کشور اعلام کرد: برگزیت را به تعویق نمی‌اندازیم؛ بلکه گفتگو با اروپا را ادامه می دهیم.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس هم اکنون درباره طرح اصلاح شده یا «پلان بی» خروج لندن از اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیت» در حال سخنرانی در پارلمان این کشور است.

 

نخست وزیر انگلیس در سخنان خود در این باره گفت: وظیفه ما است که نتیجه همه پرسی اول درباره برگزیت را اجرایی کنیم؛ اگر به همه پرسی دوم بپردازیم، شکاف بزرگی در جامعه ما ایجاد  خواهد شد.

 

«ترزا می» در این خصوص در پارلمان کشورش گفت: به عقیده من اکثریتی در پارلمان برای تصویب دومین همه پرسی برای خروج از اروپا وجود ندارد.

 

وی در ادامه افزود: برگزیت را به تعویق نینداخته و از اتحادیه اروپا می خواهیم تا درباره توافقی بهتر برای برگزیت با ما به گفتگو بپردازد.

 

تاکنون وی جزییاتی را درباره پلان بی خود درباره برگزیت مطرح نکرده؛ اما نشست پارلمان کماکان ادامه دارد.

 

این درحالی است که پس از رای منفی پارلمان انگلیس به برگزیت و بروز بن بست سیاسی در این کشور قرار شد تا نخست وزیر طرح جدید موسوم به «پلان بی» را در نظر گرفته و اعلام کند. 

 

گفتنی است پارلمان انگلیس در حال حاضر در خصوص برگزیت دچار چند دستگی شده است. فراکسیون های پارلمان هر یک از یک گزینه حمایت می کنند، برخی طرفدار خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق هستند، تعدادی ایده رفراندوم دوم را مطرح می کنند و برخی نیز در پی توافق بر سر یک اتحاد گمرکی با اروپا هستند.

 

بر اساس توافق از پیش مقرر شده انگلیس باید تا پایان ماه مارس اتحادیه اروپا را ترک کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------