ترامپ پیشنهادش را برای اتمام تعطیلی دولت ارائه کرد/ دموکرات‌ها رد کردند



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه (به وقت تهران) پیشنهاد کرد در ازای تأمین بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار حائل مرزی با تمدید برنامه موسوم به «داکا» برای محافظت از مهاجرانی که در کودکی در آمریکا به دنیا آمده‌اند موافقت خواهد کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه پیشنهادش برای پایان دادن به طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا را ارائه کرد.

 

او پیشنهاد کرد در ازای موافقت نمایندگان دموکرات کنگره با تأمین بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار حائل مرزی حاضر است محافظت‌های موقت از برخی مهاجران غیرقانونی را تمدید کند. 

 

ترامپ که در کاخ سفید سخنرانی می‌کرد گفت حاضر است حفاظت‌های موقت از واجدان دو برنامه مهاجرتی را برای سه سال تمدید کند. رئیس‌جمهور آمریکا گفت در ازای تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی حفاظت‌ از واجدان  برنامه موسوم به «داکا» و واجدان «وضعیت حفاظت موقت» (TPS) را برای سه سال تمدید خواهد کرد.

 

برنامه «داکا» (تأخیر در اقدام در خصوص مهاجران کودک) یک سیاست مهاجرتی است که به برخی از افرادی که در کودکی به عنوان مهاجر غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند اجازه می‌دهد برای دو سال از هر گونه اقدام برای دیپورت مصون بمانند. 

 

وضعیت حفاظت موقت هم اقامت موقتی است که به اتباع واجد شرایط برخی کشورهای معین که در آمریکا حضور دارند اعطا می‌شود. اتباع کشورهای درگیر جنگ یا بلایای طبیعی در صورتی که واجد دریافت این وضعیت شوند اجازه دارند برای مدت‌ معین در آمریکا زندگی و کار کنند.  

 

ترامپ بعد از ورود به کاخ سفید وضعیت حفاظت موقت را برای اتباع برخی کشورها از جمله هائیتی، هندوراس و السالوادور متوقف کرده است. 

 

پیشنهادات ترامپ، قبل از ارائه با مخالفت «نانسی پلوسی»، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا رو به رو شد. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------