وزارت امور خارجه آمریکا: اظهارات سفیر ما در هلند علیه مسلمانان اشتباه بود



اخبار,اخبار بین الملل,پیت هوکسترا

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، سفیر جدید آمریکا در هلند مرتکب اشتباه شده و به خاطر آن بسیار پشیمان است. وی سال 2015 سخنانی را علیه مسلمانان و مهاجران بر زبان رانده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیت هوکسترا، سفیر جدید آمریکا در هلند، در نخستین دیدار خود با خبرنگاران در سمت تازه‌اش،  پاسخ به سوالی در خصوص شفاف‌سازی اظهارات دو سال قبل خود را رد کرد.

 

استیو گلدستاین، معاون وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی گفت، وزارت امور خارجه با اظهارات هوکسترا در سال 2015 در خصوص مهاجران مسلمان در هلند موافق نیست.

 

هوکسترا در سال 2015 گفته بود: جنبش اسلامی در حال حاضر به جایی رسیده که اروپا را به هرج و مرج کشانده است. در هرج و مرج‌های هلند خودروها و سیاستمدارانی سوزانده و مناطق ممنوعه‌ای دراین کشور ایجاد شده‌اند.

 

گلدستاین اظهار کرد، هوکسترا امروز(جمعه) با یک رسانه هلندی مصاحبه‌ای خواهد داشت و انتظار می‌رود که طی این مصاحبه به این موضوع بپردازد.

 

وی افزود، همچنین پیش‌بینی می‌شود که سفیر جدید آمریکا در هلند طی روزهای آتی با انجمن‌های هلندی مختلفی از جمله انجمن‌های اسلامی این کشور دیدار کند.

 

گلدستاین به خبرنگاران گفت: هوکسترا در ماه دسامبر طی بیانیه‌ای در توییتر به خاطر اظهارات خود در سال 2015 عذرخواهی کرده است و همچنین بابت اینکه به خبرنگار یک شبکه تلویزیونی هلندی گفته که هیچ‌گاه چنین اظهاراتی را بیان نکرده، متاسف است. ما برای سفیر روشن کرده‌ایم که باید این مساله را از سر بگذراند و او قطعا متوجه این موضوع است. او بسیار پشیمان است.

 

مقامات مطبوعاتی آمریکا برخی از خبرنگاران را از پرسش سوالات بیشتر درباره این مساله منع کردند.

 

هوکسترا در ماه دسامبر در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی هلندی این اظهارات را تکذیب کرد و آن را "اخبار کذب" دانست. وی پس از این ادعا، در توییتر خود اذعان کرد که در سال 2015 این اظهارات را بیان کرده و در این خصوص متاسف است. وی همچنین در خصوص تکذیب این اظهارات نیز ابراز تاسف و عذرخواهی کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------