آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

کره شمالی هنوز به تکنولوژی حساس موشکی دست پیدا نکرده است



اخبار,اخبار بین الملل,رهبر کره شمالی

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی که می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد، صورت گرفت اما به گفته کارشناسان کره جنوبی، این کشور هنوز به تکنولوژی حساس موشکی دست پیدا نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، پس از آنکه موشک هواسونگ ۱۵ که ظاهرا می‌تواند به آمریکا برسد، مورد آزمایش قرار گرفت، کره جنوبی می‌گوید انتظار دارد پیونگ یانگ برنامه‌های آزمایش موشکی تحریک آمیز خود را متوقف کند.

 

پیونگ‌یانگ روز چهارشنبه آزمایش موشکی خود را به صورت موفقیت آمیزی انجام داد و رهبر این کشور نیز موفقیت آن را اعلام کرد.

 

سونگ مونگ یو، وزیر دفاع کره جنوبی گفت: رهبر کره شمالی زمان آزمایش موشکی، محل و فاصله آن را به دلیل آنکه بخواهد قدرت خود را به نمایش بگذارد، تغییر داد و از خطابه سال جدید میلادی خود اعلام می‌کند که کره شمالی برنامه تسلیحاتی خود را تکمیل کرده است.

 

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است که موشک جدید پرتاب شده از سوی کره شمالی نوع جدیدی از موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای است که می‌تواند بیش از ۱۳۰۰۰ کیلومتر را طی کند و آمریکا را هدف قرار دهد.

 

البته به گفته وزیر دفاع کره جنوبی، کره‌شمالی هنوز به تکنولوژی‌های پیشرفته شامل عبور موشک از جو زمین و بازگشت آن و کلاهک اتمی دست پیدا نکرده است.

 

به گفته یکی از تحلیلگران نظامی کره جنوبی، معاون سیاست گذاری وزارت دفاع کره جنوبی به قانونگذاران در جلسه پارلمانی گفت، نخستین فاز موتور این موشک جدید از دو موتور موشک هواسونگ- ۱۴ تشکیل شده است که ژوئیه سال جاری میلادی مورد آزمایش قرار گرفت.

 

وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی نیز گفته است، براین باور است که کره شمالی به دلایلی آزمایش‌های راکتی و موشکی دیگری را انجام ‌نمی‌دهد که از جمله آن می‌توان به شروع فصل زمستان در نیمکره شمالی اشاره کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------