ولیعهد بحرین در واشنگتن توافق خرید جنگنده‌های F-۱۶ را امضا کرد



اخبار,اخبار بین الملل,توافق خرید جنگنده‌های F-۱۶

رئیس جمهوری آمریکا با ولیعهد بحرین در کاخ سفید دیدار کرد. این دیدار پس از آن صورت گرفت که ولیعهد بحرین در واشنگتن توافق‌نامه‌ای را جهت خرید جنگنده‌های آمریکایی "F-۱۶" امضا کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در صفحه خود در توییتر نوشت: برای من دیدار با سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین در کاخ سفید افتخار بزرگی بود. بحرین و آمریکا دو شریک مهم هستند. ولیعهد در جریان سفرش قراردادهای تجاری به ارزش ۹ میلیارد دلار از جمله به منظور تکمیل قرارداد خرید "F-۱۶" را امضا می‌کند.

 

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد که با سلمان بن حمد آل خلیفه، قرارداد فروش جنگنده‌های "F-۱۶" را به ارزش بیش از ۲.۳ میلیارد دلار امضا کرده است.

 

وی این امر را اقدام بزرگی به منظور تقویت فرصت‌های کاری و امنیتی در ایالات متحده خواند.

 

خبرگزاری بحرین گزارش داد که ولیعهد این کشور با معاون رئیس جمهور آمریکا توافق‌نامه‌ای را جهت خرید این جنگنده‌ها امضا کردند که این اقدام در چارچوب همکاری دفاعی دوجانبه که طی ۷۰ سال ادامه دارد، صورت گرفت.

 

ولیعهد بحرین در جریان این دیدار تصریح کرد، این توافق در راستای ادامه روابط استراتژیک میان دو کشور دوست صورت می‌گیرد که همچنین شامل بخش‌های اقتصادی و تجاری نیز می‌شود و توافق تجارت آزاد میان دو کشور را تحکیم می‌بخشد.

 

سلمان بن حمد به قراردادهای امضا شده میان دو کشور در جریان این سفر که به ارزش ۱۰ میلیارد دلار است، اشاره کرد و گفت که این امر همکاری میان دو کشور را تحکیم می‌بخشد و در راستای تحقق منافع مشترک است و به ایجاد فرصت‌های کاری کیفی برای بحرینی‌ها کمک می‌کند.

 

در این دیدار همچنین مسائل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

 

ولیعهد بحرین و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز در خصوص تقویت همکاری‌های دفاعی و هماهنگی‌های نظامی میان دو کشور و همچنین روند مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------