آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

افغانستان: آمریکا در پی ساخت پایگاه داعش در افغانستان است



اخبار,اخبار بین الملل,عیسی حسینی مزاری

رییس خبرگزاری صدای افغان گفت: آمریکا در خصوص ساختن پایگاه های داعش به خصوص در شمال و غرب افغانستان تلاش می کند و در این راه هرکس مانع شود، از سر راه بر می دارد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری بعد از ظهر جمعه در مراسمی با موضوع عملیات انتحاری ۷ دی در کابل گفت: در حادثه ۷ دی در کابل بزرگ ترین مرکز فعالیت های مرکزی اجتماعی تبیان که در سطح کشور فعال و اثرگذار است، مورد هجمه قرار گرفت و نیز به دفتر خبرگزاری صدای افغان که از معتبرترین و موثرترین خبرگزاری های افغانستان است، حمله شد.

 

وی گفت: تشکیلات مرکز تبیان در طول ۳۰ سال، بزرگ ترین خدمات آموزشی، فکری و فرهنگی را انجام داده و بیش از ۵۰ هزار نیروی مخلص فکری در رشته های مختلف آموزش داده و اکثر کادرها و مسئولین تشکیلات از میان همین نیروها هستند، صدای افغان نیز در ۱۷ سال گذشته پرچم دار فعالیت های فرهنگی و رسانه ای افغانستان بوده است، که ضمن حمایت از حکومت، انتقادها را نیز به نظام و عملکرد نیروهای خارجی در افغانستان انجام می داده است.

 

رییس خبرگزاری صدای افغان به بغض دشمن علیه این مرکز فرهنگی و رسانه ای اشاره کرد و گفت: این اقدام تروریستی اکثر پرسنل و مسئولین ما را زخمی و شهید کرد، بیش از ۲۰ نفر از طلاب شهید و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند، از نگاه مادی، بزرگ ترین صدمه و آسیب با این اقدام به جامعه افغانستان وارد شد، که در طول ۱۷ سال گذشته چنین فاجعه ای بی سابقه بود، که نزدیک ۱۴۵ نفر از نیروهای حوزوی طلبه و یا متعلم شهید و یا زخمی شوند، این اقدام تکان ویژه ای در سطح افکار عمومی داخلی و خارجی ایجاد کرد.

 

وی حداقل عمر نیروها را ۹ و حداکثر آن ها را ۳۰ سال دانست و گفت: برخی از شهدا از زمان جهاد با ما بودند و حضور جدی در عرصه های مختلف فکری، فرهنگی و رسانه ای داشتند، اگرچه در همان آغازین لحظات پس از انفجار برخی رسانه ها، اعلام کردند این اتفاق برای ارتباط تبیان و خبرگزاری صدای افغان با ایران بود، اما طبیعی است، دشمنان در راستای انحراف افکار عمومی و مطابق سیاست های عناصر خارجی کار کنند، ولی یک موضوع واضح است، که در افغانستان کشورهایی مانند آمریکا در عرصه داعش سازی فعال شدند، آمریکایی ها هرگز برای افغانستان سودی نداشته و همواره در جهت ناامن سازی این کشور حرکت کردند.

 

حسینی مزاری با بیان این که پشت تمام ناپاکی های کشور دستان زمامداران ناپاک وجود دارد، اظهار داشت: من دست های آمریکا را در خرابی امور افغانستان از گذشته و حال می بینم، آمریکا تلاش دارد، که در خصوص ساختن پایگاه های داعش به خصوص در شمال و غرب کشور به صورت موثر عمل کند و هر رسانه، مرکز و جریانی در برابر این سیاست آمریکا قرار گیرد، آمریکایی ها آن عنصر را از میان بر می دارند، تا به اهداف نامیمون خود برسند.

 

آمریکا هرکس در برابر پروژه داعش سازی بایستد را از میان بر می دارد

وی در ادامه ژنرال «دوستم» را اولین قربانی داعش سازی آمریکایی ها دانست و گفت: آمریکا در راستای حذف این فرد چه اقداماتی که نکرد، بنده کاری به اشتباهات اشخاص ندارم، اما ژنرال «دوستم» نماینده یک قشر بزرگی از مردم و عنصری بود، که به ناامن سازی های شمال حساس بود و در برابر گروه های شرور طالبان مبارزه کرد، که در یک کمین بیش از ۵۰ نفر از نیروهای خود را از دست داد، وی را به ترکیه تبعید کردند و زمینه بازگشت وی را هم فراهم نمی کنند.

 

رییس خبرگزاری صدای افغان دومین قربانی اقدامات آمریکا را استاد «عطا» والی «بلخ» دانست و گفت: تمام جنجال ها علیه استاد «عطا» علیه این شخص صرفا در راستای برداشته شدن این شخص از ولایت بلخ برای فراهم شدن زمینه تاسیس پایگاه های داعش است، من دولت افغانستان را متهم نمی کنم، ممکن است جناب غنی و یا عبدالله از این پروژه به خوبی مطلع نباشند و سعی در تعویض والی داشته باشند و مطابق قانون ایرادی هم ندارد، اما به شکلی که حیثیت یک فرد مانند استاد «عطا» قربانی شود، کار صحیحی نیست و اتاق فکر پشت این جریانات آمریکایی ها هستند.

 

وی گفت: من در پی این نیستم، که آقای عطا و امثال ایشان ۱۰ سال، کم تر و یا بیشتر والی باشند، خیر، اما بحث فعلی ما این است، که یک حکومت وحدت ملی بر اساس مکانیزم خاص و توافقات مشخص ایجاد شده است، که باید در همه بخش های مملکت با تفاهم و توافق و صحبت و مشورت صورت بگیرد، اما در ماه های اخیر این مطلب کم رنگ شده است.

 

حسینی مزاری قربانی سوم داعش سازی در افغانستان را «محقق» دانست و گفت: پس از اظهارات محقق در سخنرانی و طبق آزادی بیان، هر حزبی حق دارد، در سخنرانی ها و نوشتار و مصاحبه ها طرز تفکر خود را بیان کند، اما هجمه ها به سوی محقق پس از سخنرانی ها آغاز شد، چرا که وی در قبال گروه های تروریستی موضع دارد، خواستند صدای این شخص را حذف کرده و صدایش را پایین بیاورند تا در برابر داعش سازی قد علم نکند.

 

وی ادامه داد: فرد دیگری که در معرض مشکل هستند «ظاهر قدیر» از نمایندگان مجلس است، همه خیزش های مردمی، فرماندهان جهادی و شخصیت هایی که علیه داعش فعالیت می کنند، در معرض هجمه و مشکل هستند، هجمه به خیزش های مردمی در «ننگرهار» و دیگر مناطق و جای جای کشور در این راستا هستند، به آن ها حملات نظامی نیز می شود، تشکیلات مرکز تبیان نیز در این عرصه فعال بود و از ابتدا در برابر سیاست های آمریکا موضع داشت و دارد و این موضع را در تمام موارد مطرح می کند، هرجا در دنیا جنگ و خون ریزی ببینید، دستان نا پاک آمریکا دیده می شود.

 

حکومت افغانستان باید اهتمام بیشتری در تامین امنیت مراکز فرهنگی داشته باشد

رییس خبرگزاری صدای افغان با بیان این که تاریخ آمریکا مملو از خون ریزی ها است، گفت: در سرتاسر کشورهای اسلامی اگر معضل و یا جنگ و یا تخریب زیرساخت های سیاسی، فرهنگی و نظامی است، آمریکا در آن دخالت دارد، در سوریه و عراق، معضلات یمن، بحرین، لبنان، پاکستان و ... دست آمریکایی ها مشهود است.

 

حسینی مزاری گفت: مرکز تبیان همواره در این عرصه روشنگری داشته و خواهد داشت، طبیعی است، که آمریکایی ها روشنگری خبرگزاری صدای افغان و تبیان را تحمل نمی کند و همان گونه که ژنرال دوستم، استاد عطا و خیزش های مردمی را در معرض با فشار قرار دادند، ما را نیز در معرض فشار قرار دادند، یا مثلا «ظاهر قدیر» چرا در معرض فشار است، دشمن هر جریانی را با پاپوش سازی در معرض نفرت مردم و افکار عامه مردم قرار می دهد.

 

وی ادامه داد: اگر حواس حکومت افغانستان و شخصیت های افغان و جریان های سیاسی و فرهنگی و فکری جمع نشود و در این موارد تصمیم درست نگیرند، آمریکایی ها بیش از پیش خون ریزی خواهند کرد، انفجار خبرگزاری صدای افغان اولین و آخرین نخواهد بود و اگر هوشیار نشویم، در آینده مدارس و مجالس گوناگون مورد حمله قرار می گیرد.

 

رییس خبرگزاری صدای افغان اضافه کرد: مرکز تبیان با از دست دادن این ۵۲ نفر و بیش از ۹۰ نفر از صحنه به در نخواهد شد و این مرکز ریشه در جهاد در ولایات مختلف دارد و قطعا در راستای ارتقا فرهنگ عمومی مردم کار خواهد کرد و از پا نمی نشید، این اولین تهدید دولت نیست، ما در طول ۳۰ سال مورد هجمه و حمله قرار داشتیم، البته یک خبرنگار جمهور هم به شهادت رسید و چند خبرنگار دیگر و میهمانان نیز زخمی شدند، اما بیش از ۱۳۰ نفر از اعضا فعال مرکز فرهنگی تبیان بود.

 

وی به حکومت افغانستان تذکر داد و گفت: حکومت باید اهتمام بیشتری در تامین امنیت مراکز فرهنگی داشته باشد، تا شاهد تکرار این جنایات نباشیم و این آخرین فاجعه در جامعه فکری و فرهنگی افغانستان باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------