آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

آمریکا در تلاش برای تشکیل یک اسرائیل دیگر در سوریه است



اخبار,اخبار بین الملل,سوریه

انجمن قبایل ترکمن و عرب سوریه در واکنش به تشکیل نیروی مرزی ۳۰ هزار نفری در سوریه متشکل از کُردهای مورد حمایت واشنگتن اعلام کرد: آمریکا در تلاش برای تشکیل یک اسرائیل دیگر در سوریه است.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، انجمن قبایل ترکمن و عرب سوریه با صدور بیانیه ای به طرح استقرار نیروهای کُرد در شمال سوریه توسط آمریکا اعتراض کرد.

 

در بیانیه مذکور در این خصوص آمده است: این اقدام آمریکا را محکوم می کنیم و می خواهیم هر چه زودتر تصمیم خود را لغو کند. آمریکا به بهانه مبارزه با تروریست های داعش از یک گروه تروریستی دیگر حمایت می کند.

 

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: این اقدام در تضاد با دموکراسی است. آمریکا در تلاش برای تشکیل یک اسرائیل دیگر در سوریه است. به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین حضور تروریست ها را نخواهیم پذیرفت.

 

این بیانیه می افزاید: برخی به اسم دموکراسی وارد کشورمان شده و تمامیت ارضی ما را هدف قرار داده اند. آن ها با اخراج مردم از خانه و کاشانه شان آن را مجبور به مهاجرت کردند.

 

در پایان بیانیه صادره از سوی انجمن قبایل ترکمن و عرب سوریه آمده است: لازم باشد جان خود را فدا خواهیم کرد تا با این اقدامات مقابله کنیم. تمامی این تلاشها برای تجزیه خاک سوریه است، اما سوری ها اجازه چنین کاری را نخواهند داد.

 

لازم به ذکر است، ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا دیروز یکشنبه اعلام کرد که همراه با گروه‌های معارض سوریه قصد دارد نیروی مرزی جدیدی متشکل از ۳۰ هزار نفر در سوریه تشکیل دهد؛ اقدامی که بر عصبانیت ترکیه درباره کمک های واشنگتن به کُردهای مورد حمایت آمریکا افزوده است.

 

یک مقام ارشد نظامی ترکیه در این باره اعلام کرده بود که دلیل احضار کاردار آمریکا در آنکارا به وزارت خارجه کشورش در روز چهارشنبه هفته گذشته نیز همین مورد بوده است.

 

نیروهای جدید تحت فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه (از گروه های کُردی تحت حمایت آمریکا در سوریه) بوده و قرار است حمایت ها و کمک های واشنگتن را نیز دریافت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------