آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

حماس: از آزادی اسرای فلسطینی کوتاه نمی‌آییم



اخبار,اخبار بین الملل,اسرای فلسطینی

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد: مسأله اسرای فلسطینی همچنان در سرلوحه اولویت‌های این جنبش قرار دارد و مقاومت هرگز از آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های اسرائیلی کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس امروز (سه‌شنبه) تصریح کرد که سیاست مدیریت زندان‌های صهیونیستی در زمینه خودداری عامدانه از ارائه خدمات درمانی به اسرای بیمار فلسطینی یک اقدام فاجعه‌آمیز است که این امر سلامتی و زندگی آنان را به خطر می‌اندازد.

 

وی تصریح کرد، به خاطر این سیاست ظالمانه اکنون وضعیت الجعابیض که دچار سوختگی شدید شده، وخیم است. با این وجود، مدیریت زندان‌های صهیونیستی از ارائه خدمات درمانی به این اسیر خودداری می‌کند و این امر بهترین گواه بر جنایت‌پیشگی اسرائیل و بریدگی آن از ارزش‌های انسانی و عدم پایبندی به قوانین بین‌المللی است.

 

وی ضمن درخواست حمایت از مسأله اسرای فلسطینی به ویژه اسرای بیمار و در رأس آنان الجعابیص و طرح این مسأله در محافل بین‌المللی، از نهادهای حقوقی خواست تا رژیم اشغالگر قدس را برای رسیدگی به این بیماران و آزادی آنان تحت فشار قرار دهند.

 

الجعابیص در یازدهم اکتبر ۲۰۱۵ بر اثر سانحه رانندگی که به انفجار خودرویش انجامید، به شدت زخمی شد و با توجه به وقوع این سانحه در نزدیکی پست بازرسی اسرائیلی در ورودی شهر قدس، ارتش اسرائیل مدعی شد که این بانوی فلسطینی اهل بیت‌المقدس قصد انجام عملیات انتحاری داشته و بازداشت شده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------