پینوکیویی به نام ترامپ



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

دروغ‌پردازی‌ها و اظهارات نادرست و غیردقیق رییس‌جمهوری آمریکا در موارد بسیاری او را در معرض انتقاد سیاستمداران قرار داده و البته سوژه رسانه‌ها کرده است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ از همان ابتدای دوره ریاست‌جمهوری خود در ایالات متحده بنا را بر طرح ادعاهایی گذاشت که صحت و سقم آن توسط سیاستمداران و رسانه‌ها به چالش کشیده شد. اولین ادعای پرحاشیه او تنها شش روز بعد از مراسم تحلیفش مطرح شد. رییس‌جمهوری ثروتمند آمریکا ۲۶ ژانویه مدعی شد، به اعتقاد او، تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم تحلیف او، بیش از هر رییس‌جمهوری دیگری بوده است. ادعاهای او درباره آرای هیلاری کلینتون، اقدامات مایکل فلن، استراق سمع اوباما از برج ترامپ و ده‌ها مورد دیگر از جمله نمونه‌هایی است که دیر یا زود درستی آن زیر سوال رفت.

 

یکی از جالب‌ترین نمونه‌های اظهارات عجیب ترامپ، اسفند ماه سال گذشته در جمع هوادارانش در فلوریدا مطرح شد؛ اظهاراتی که در جریان آن، رییس‌جمهوری آمریکا گفت: «ببینید در آلمان چه اتفاقی افتاد؟ ببینید جمعه شب در سوئد چه اتفاقی افتاد؟ سوئدی‌ها، باور می‌کنید چنین حادثه‌ای اتفاق افتاده باشد؟ آنها (سوئدی‌ها) حالا با مشکلاتی روبرو هستند که قبلا احتمالش را هم نمی‌دادند». این سخنان ترامپ که معلوم نبود به روشنی به چه حادثه‌ای در جمعه شب در سوئد اشاره دارد، با واکنش شمار زیادی در توییتر روبرو شد که از جمله این افراد کارل بیلت، نخست‌وزیر سابق سوئد بود. بیلت در توییتی نوشت: «سوئد؟ حمله تروریستی؟ او (ترامپ) چی زده بود؟» واقعیت این بود که آن شب هیچ اتفاق خاصی در سوئد نیفتاده بود و اظهارات ترامپ دروغ از آب در آمد!

 

به گزارش ایسنا، کلی بنت که دریافت جایزه پولیتزر در سال ۲۰۰۲ را در پرونده دارد، در کاریکاتوری که در روزنامه «چاتانوگا تایمز فری پرس» (Chattanooga Times Free Press) با عنوان «ترامپ» منتشر کرده، به دروغ‌پردازی‌های رییس‌جمهوری آمریکا پرداخته است.

اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------