آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

اعلام حالت فوق‎العاده در «عدن» برای براندازی دولت مستعفی یمن



اخبار,اخبار بین الملل,عیدروس الزبیدی

«رهبران جنوبی یمن» و «شورای انتقالی جنوب» تحت حمایت امارات متحده امروز نشستی را برگزار کرده و با هدف براندازی دولت مستعفی وابسته به عربستان، اعلام حالت فوق العاده در شهر عدن کردند.

به گزارش فارس، «رهبران جنوبی یمن» و «شورای انتقالی جنوب» که تحت حمایت امارات قرار دارند، در اعتراض به «فساد» مسئولان دولت مستعفی وابسته به عربستان و همچنین در اعتراض به حضور «نظامی» نیروهای شمال یمن (انصارالله) در استان‎های جنوبی این کشور، نشستی در «عدن» برگزار و در این شهر اعلام حالت فوق‌العاده کردند.

 

سران جنوبی در این جلسه خواستار براندازی دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن شدند که اکنون مقیم عربستان است.

 

به گزارش العربی الجدید، نشست امروز عدن به دعوت «عیدروس الزبیدی» رئیس «شورای انتقالی جنوب یمن» تحت حمایت امارات و رهبران «مقاومت جنوبی»، تشکیل شد.

 

در این نشست بیانیه‎ای با عنوان «حالت فوق العاده» در عدن و آغاز تدابیر برای «براندازی دولت قانونی» به ریاست «احمد بن دغر» پس از متهم کردن او به «فساد» صادر شد.

 

شرکت‌کنندگان در نشست، در پی انتشار اخباری مبنی بر حضور «طارق صالح» برادرزاده علی عبدالله صالح در عدن، با هرگونه حضور نیروهای نظامی یا فرماندهان و رهبران استان‎های شمالی یمن در جنوب این کشور مخالفت کردند.

 

الزبیدی طی سخنانی در این نشست تاکید کرد که حضور هر گونه «نیروهای شمالی» به منزله «تحریک احساسات مردم جنوب» است.

 

بنا بر گزارش‌های خبری، زیاده‌خواهی‌های امارات و عربستان در یمن اکنون منجر به اختلافات گسترده‌ای در میان ساکنان جنوب یمن شده است و عملا مردم این منطقه به دو طیف هوادار براندازی دولت مستعفی به ریاست عبدربه منصور هادی یا ادامه حمایت‎ها از آن تقسیم کرده است.

 

«شورای انتقالی جنوبی» به ریاست عیدروس الزبیدی استاندار برکنارشده عدن در می گذشته با حمایت امارات و با هدف جدایی جنوب یمن از شمال آن تشکیل شده است که به گفته کارشناسان، اختلافات امارات و عربستان بر سر جنوب یمن با تشکیل این شورا افزایش پیدا کرده است.

 

شورای انتقالی جنوبی یمن در واقع پس از برکناری الزبیدی و معاون وی از استانداری عدن به عنوان دو مقام پرقدرت وابسته به امارات توسط عبدربه منصور هادی رئیس جمهور دولت مستعفی یمن تشکیل شده است و الزبیدی استاندار سابق عدن چند روز بعد با عصبانیت از عربستان و منصور هادی، تشکیل شورای انتقالی جنوب را اعلام کرد.

 

عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن که در ریاض به سر می برد، به دلیل اختلافاتی که با امارات داشت، الزبیدی را از منصبش برکنار و «عبدالعزیز عبدالحمید المفلحی» را به جای وی تعیین کرد که این مسئله باعث آغاز تظاهرات‌ها و اعتراض‌های هواداران الزبیدی شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------