افشاگری روزنامه نگار اسرائیلی درباره طرح ترور یاسر عرفات به دستور آریل شارون



اخبار,اخبار بین الملل,یاسر عرفات

یک روزنامه نگار اسرائیلی در کتاب جدیدی به طرح تروریستی نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی برای ترور رئیس اسبق حکومت خودگردان فلسطین پرداخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی هاآرتص، رونن برگمن، روزنامه نگار اسرائیلی نشریه یدیعوت آحارونوت در کتاب  جدیدی تحت عنوان «برخیز و اول بُکُش: تاریخ محرمانه ترور‌های هدفمند اسرائیل» به طرح تروریستی «آریل شارون»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی برای ترور «یاسر عرفات»، رئیس اسبق حکومت خودگردان فلسطین پرداخته است.

 

در بخشی از این کتاب که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است، نویسنده به ماجرای طرح ترور یاسر عرفات پرداخته است. زمانی که آریل شارون، مسئولیت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را بر عهده داشت با طراحی یک نقشه تروریستی به ارتش دستور داد در صورتی که یاسر عرفات یکی از سرنشینان هواپیمای حامل زخمی‌های حمله به صبرا و شتیلا باشد، هواپیما را منفجر کنند.

 

پس از کشتار صبرا و شتیلا در سپتامبر ۱۹۸۲، یک هواپیمای مسافربری ۳۰ کودک زخمی و بازماندگان این حمله‌ها را به آتن، پایتخت یونان حمل می‌کرد. آریل شارون به ارتش دستور داد در صورت اطمینان از حضور یاسر عرفات در این هواپیما، طرح ترور او را با منفجر کردن هواپیما اجرا کنند.

 

بر اساس آنچه در این کتاب آمده است این عملیات ترور که با نظارت مستقیم سرویس جاسوسی اسرائیل (موساد) طراحی شده بود، ناکام ماند.

 

رونن در یادداشتی برای روزنامه نیویورک تایمز نوشت: طرح ترور یاسر عرفات با الهام از فیلم «کاندید منچوری» طراحی شده بود. ماموران موساد مسئولیت اجرای این عملیات ترور را برعهده داشتند. آن‌ها ضریب امنیتی پایین فرودگاه آتن را بهترین گزینه برای ترور یاسر عرفات در نظر گرفتند. از سوی دیگر، ژنرال «رافائل ایتان» با یک جت اسرائیل، هواپیمای مسافربری را تعقیب می‌کرد تا با دستور شارون هواپیما را در آسمان منفجر کند.

 

این نویسنده ادامه داد: به عقیده من هدف قرار دادن او (عرفات) مسیر تاریخ را تغییر می‌داد. عرفات فقط یک رهبر فلسطینی نبود بلکه یک پدر و بنیانگذار برای ملت فلسطین بود. ترور او باعث می‌شد بخش بزرگی از درگیری‌های خفته سر باز کند.

 

در این کتاب همچنین به شیوه‌های مختلفی اشاره شده است که موساد برای ترور عرفات و مخالفان رژیم صهیونیستی از آن‌ها استفاده می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------