معاون نخست وزیر ترکیه: اگر آمریکا می‌خواهد از رویارویی با ما اجتناب کند، از حمایت ترویست‌ها دست بردارد



اخبار,اخبار بین الملل,بکر بوزداغ

معاون نخست وزیر ترکیه امروز(پنجشنبه) گفت: اگر ایالات متحده آمریکا می‌خواهد از هرگونه رویارویی با ترکیه در سوریه اجتناب کند، باید از حمایت از تروریست‌ها دست بردارد.

به گزارش ایسنا، بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با آهابر گفت: آن کسانی که از این سازمان تروریستی حمایت می‌کنند در این نبرد هدف قرار می‌گیرند. ایالات متحده آمریکا باید در عملکرد سربازان و عواملی که از تروریست‌های میدانی حمایت به عمل می‌آورند بازنگری کند تا جلوی رویارویی با ترکیه گرفته شود.

 

در همین حال بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه امروز گفت: همکاری آمریکا با سازمان‌های تروریستی برای واشنگتن "خود تحقیری" است.

 

او گفت: واقعا برای آمریکا تحقیرکننده است که بخواهد با سازمان‌های تروریستی ارتباط داشته باشد و با یک سازمان تروریستی در منطقه همکاری کند.

 

ییلدیریم مدعی شد: عملیات شاخه زیتون در منطقه عفرین طبق برنامه ادامه می‌یابد و تاکنون طی این عملیات بیش از 300 تروریست کشته شدند. ترکیه از شنبه عملیات شاخه زیتون را برای حذف عوامل پ.ک.ک – پ‌.‌ی‌.د و تروریست‌های داعش از عفرین آغاز کرده است.

 

ستاد ارتش ترکیه می‌گوید: عملیات شاخه زیتون با هدف ایجاد امنیت و ثبات در امتداد مرزهای ترکیه و این منطقه و نیز حفاظت از مردم سوریه از دست سرکوب‌ها و ظلم‌های تروریست‌هاست.

 

در بیانیه آنها آمده است: این عملیات در چارچوب حق ترکیه طبق قوانین بین‌الملل، تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل، حق دفاع از خود طبق منشور سازمان ملل و احترام به تمامیت ارضی سوریه انجام می‌شود.

 

از ژوئیه 2012 زمانی که ارتش بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از عفرین خارج شد، این منطقه کردنشین به دست گروه‌های کرد افتاد. ترکیه می‌گوید از آن زمان عفرین به مخفی‌گاهی برای پ.ک.ک و پ‌.‌ی‌.د تبدیل شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------