آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

واشنگتن پست: هلند از حمله هکری روس به حزب دموکرات آمریکا اطلاع پیدا کرده بود



اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا و روسیه

روزنامه واشنگتن پست آمریکا گزارش داد، سازمان اطلاعات داخلی هلند (AIVD) بر اقدامات و سیستم‌های گروه هکری روسی که متهم به حمله سایبری به سیستم‌های کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در سال ۲۰۱۶ بوده و با عنوان گروه Cozy Bear شناخته می‌شود اطلاع پیدا کرده و بعد از آن دولت آمریکا را در جریان فعالیت‌های این گروه قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، سرویس اطلاعات داخلی هلند (AIVD) دست‌کم برای مدت یک سال از اواسط سال ۲۰۱۴ به سیستم‌های گروه هکری Cozy Bear دسترسی داشته است.

 

براساس این گزارش، دولت هلند در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا واشنگتن را در جریان مداخله‌های روس‌ها قرار داد و این اتفاق بعد از آن افتاده که مقام‌های مستقر در هلند توانستند حملات هکری روس‌ها علیه کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا و همین‌طور یک حمله هکری مربوط به سال ۲۰۱۴ علیه وزارت خارجه این کشور را شناسایی و کشف کنند.

 

هک شدن سیستم‌های حزب دموکرات آمریکا که در ژوئن ۲۰۱۶ از سوی واشنگتن پست فاش شد یک رخداد کلیدی در میان چندین اقدامی بود که گمان برده می‌شود که تحت نظر دولت روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اجرا شده‌اند.

 

دو شرکت تحقیقاتی مستقل نیز بعدا تایید کردند که هک شدن شبکه کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا از سوی هکرهای وابسته به دولت روسیه صورت گرفته است.

 

روز پنجشنبه یک برنامه تلویزیونی و یک روزنامه هلندی نخستین بار از دست داشتن سازمان اطلاعات داخلی هلند در افشای این فعالیت‌های هکرهای روسی خبر دادند.

 

با این حال سازمان اطلاعات داخلی هلند هنوز واکنشی نشان نداده است.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز این گزارش‌های رسانه‌های هلندی را تکذیب کرد و گفت: اگر روزنامه‌های هلندی می‌خواهند آتش این تشنج ضد روسی را که در آمریکا وجود دارد شعله‌ورتر کنند این کار شرافتمندانه‌ای نخواهد بود.

 

براساس گزارش رسانه‌های هلند، ماموران سازمان AIVD همچنین ناظر بودند که چه زمان هکرهای روسی در سال ۲۰۱۴ به وزارت خارجه آمریکا حمله و یکسری سیستم‌های طبقه بندی نشده را در کاخ سفید و کنگره هک کردند.

 

مقام‌ها بعدا به واشنگتن پست گفتند که آژانس امنیت ملی آمریکا از سوی یک آژانس اطلاعاتی غربی که نامش برده نشده هشدارهای مربوط به این حملات هکری را دریافت کرده است.

 

این هم‌پیمان غربی ظاهرا پیش از این نه فقط کامپیوترهای روس‌ها بلکه دوربین‌های مداربسته داخل دفترهای آنها را هم هک کرده است.

 

واشنگتن پست گفته که تحلیلگران غربی نام برده نشده تحرکات و اقدامات این هکرها را در داخل شبکه‌های آمریکا تحت نظر داشتند و حتی تصاویر دوربین‌های مداربسته عاملان این اقدامات را جمع آوری کرده‌اند.

 

گزارش‌های رسانه‌های هلندی در روز پنجشنبه مشخص کردند که این هم‌پیمانان آمریکا هلند بوده است.

 

همچنین گفته شده تحلیلگران هلندی محل استقرار دفاتر این هکرها را ردیابی کرده و به یک ساختمان دانشگاهی در مجاورت میدان سرخ شهر مسکو رسیده‌اند.

 

طبق گزارش این دو رسانه هلندی اطلاعات به دست آمده از سوی ماموران AIVD به سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا در همان زمان فرستاده شد و احتمالا در تحقیقات بعدی اف‌بی‌آی درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نقش داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------