آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

سناتور روس: دولت ترامپ حتی بدتر از دولت اوباماست



اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا و روسیه

یکی از قانونگذاران ارشد روسیه در یک برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد، دوران دونالد ترامپ در کاخ سفید از جنبه‌هایی "حتی بدتر" از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما بوده و امید اندکی به آینده نزدیک آمریکا وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوزویک، الکسی پوشکف، سناتور روس در یک برنامه گفت‌وگو تلویزیونی گفت: اگر بخواهم قاطعانه صحبت کنم، تفاوتی در سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور فعلی و باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا نمی‌بینم. به نظرم باید به این واقعیت که نشانه مثبتی از جانب آمریکا در آینده نزدیک صورت نمی‌گیرد، عادت کنیم.

 

اظهارات پوشکف در حالی مطرح می‌شوند که آمریکا برای انتشار فهرستی از تاجران و الیگارشی‌ها که با کرملین در ارتباط هستند و ممکن است هدف دور جدید تحریم‌ها قرار گیرند، آماده می‌شود. آمریکا در ماه اوت ۲۰۱۷ لایحه تحریم‌هایی را برای تشدید جریمه‌های تحریم‌های موجود وضع کرد و از وزارت خزانه داری آمریکا خواست که فهرستی از الیگارشی‌های برجسته روس را که "بر اساس نزدیکیشان با دولت روسیه و ثروتشان تعیین می‌شوند"، تهیه کند.

 

پوشکف پس از تصویب لایحه این تحریم‌ها در اوت گذشته، اظهار کرد: لایحه تحریم‌های جدید تصویب شد. ترامپ آن را امضا خواهد کرد و با این کار تایید می‌کند که سرسپرده کنگره و هیجانات ضدروسی است.

 

پیش‌بینی می‌شود که انتشار این فهرست، روابط میان آمریکا و روسیه را بیش از پیش سرد کند و این با اظهارات ترامپ طی کمپین انتخاباتی‌اش مبنی بر تقویت روابط دیپلماتیک در تضاد است.

 

پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به او تبریک گفت و همین کار را در بیانیه سال نوی خود در آغاز سال ۲۰۱۷ نیز تکرار کرد.

 

پوتین در خصوص روابط آمریکا و روسیه ابراز امیدواری کرد و گفت: دو کشور با تعامل سازنده و عملگرا قادرخواهند بود که گام‌هایی واقعی را به سوی بازگرداندن مکانیزم همکاری دوجانبه در زمینه‌های گوناگون بردارند و تاثیر خود را در عرصه بین‌المللی به سطح تازه‌ای ارتقا دهند.

 

با این حال روابط  دو کشور با تاکید آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا بر مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ سردتر شده است. همچنین کمپین دونالد ترامپ هم به دلیل اتهام تبانی با روسیه تحت تحقیقات قرار دارد؛ اتهامی که ترامپ آن را تکذیب کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------