آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ماریا زاخاروا: عدم شرکت برخی معارضین سوری در نشست «سوچی» اشتباه سیاسی بود



اخبار,اخبار بین الملل,ماریا زاخاروا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اعلام نگرانی از عملیات جاری ارتش ترکیه در شمال سوریه، درباره کنگره ملی سوریه نیز گفت: عدم شرکت برخی معارضین سوری در نشست «سوچی» اشتباه سیاسی بود.

به گزارش مهر به نقل از تاس، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: اوضاع و تحولات در شمال سوریه را با دقت رصد می کنیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: اوضاع در شمال سوریه به شدت نگران کننده است. باز هم از طرفین می خواهیم تا از خود خویشتنداری نشان دهند.

 

لازم به ذکر است، ارتش ترکیه از روز شنبه گذشته (۳۰ دی ماه) عملیات کنونی این کشور در شهر عفرین واقع در شمال سوریه را بر خلاف موازین بین المللی در کسب مجوز از دولت قانونی دمشق علیه نیروهای حمایت آمریکا موسوم به «شاخه زیتون» آغاز کرده است.

 

این در حالیست که دولت سوریه پیشتر درباره نقض حریم هوائی و تمامیت ارضی این کشور توسط ترکیه هشدار داده و این اقدام آنکارا را «تجاوز» نامیده بود.

 

زاخاروا در ادامه با اشاره به کارشکنی های معارضین سوری در نشست اخیر سوچی در این کشور با هدف کمک به حل و فصل بحران سوریه نیز افزود: متأسفیم که برخی گروه‌های معارض سوری در کنگره سوچی شرکت نکردند. این یک اشتباه سیاسی از جانب آنها بود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------