آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

انتقاد مجدد ماکرون از مداخله نظامی ناتو در لیبی و کاستن از شدت انتقادها از ترکیه



اخبار,اخبار بین الملل,امانوئل ماکرون

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در سفر خود به تونس با مداخله به صورت یک جانبه و نظامی برای حل بحران در دیگر کشورها مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه لوموند امانوئل ماکرون در دومین روز سفر خود به تونس، از مداخله ناتو در سال 2011 در لیبی که فرانسه نیز در آن زمان به دستور نیکولا سارکوزی برای برکناری رژیم معمر قذافی شرکت کرده بود، انتقاد کرد.

 

ماکرون در سخنرانی در مقابل پارلمان تونس گفت، اروپا، آمریکا و برخی از کشورهای دیگر مسئول شرایط کنونی لیبی هستند. این سخنان رئیس جمهور فرانسه با تشویق نمایندگان تونس روبرو شد. او پیشتر نیز مداخله ناتو در لیبی را محکوم کرده بود.

 

وی ادامه داد: من فراموش نکرده‌ام که افراد زیادی تصمیم گرفتند که کار رهبر سابق لیبی را تمام کنند،‌ بدون اینکه هیچ برنامه‌ای برای آینده داشته باشند.

 

ماکرون در بخش دیگری از سخنان خود، مواضع تندش علیه عملیات ترکیه در سوریه را تا حدودی تعدیل کرد. او گفت ترکیه نباید عملیات خود علیه کردها در شمال سوریه را به جنگی علیه این کشور تبدیل کند. ماکرون از ترکیه خواست تا اقدامات خود در این باره را با همپیمانانش هماهنگ کند.

 

این سخنان ماکرون یک روز پس از انتقاد ترکیه از مواضع او درباره جنگ عفرین ایراد می‌شود.

 

ماکرون پس از پایان سفر خود به تونس، شامگاه پنجشنبه راهی داکار پایتخت سنگال شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------