طرح ترامپ برای پایان درگیری‌ بین فلسطین و اسرائیل



اخبار,اخبار بین الملل,جیسون گرینبلات

فرستاده آمریکا در امور روند صلح خاورمیانه به کنسولگری‌های کشورهای اروپایی مستقر در قدس ابلاغ کرده که "معامله قرن" در مراحل پایانی خود است.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره در دیداری که جیسون گرینبلات، فرستاده آمریکا در روند صلح خاورمیانه در دیدار با مقامات اروپایی درباره معامله قرن گفته است، معامله قرن همانند غذایی است که پخته شده و جز اضافه کردن مقداری نمک و ادویه چیز دیگری نیاز ندارد.

 

وی همچنین گفت: طرح کنونی آمریکا شامل کل این منطقه می‌شود و فلسطینی‌ها یکی از طرف‌های آن هستند اما طرفی نیستند که قرار است مجری آن باشند.

 

حل و فصل درگیری‌ها

به گفته مسؤولان آمریکایی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور قبل از نیمه سال جاری میلادی از طرح حل و فصل درگیری‌ بین فلسطین و اسرائیل پرده برخواهد داشت.

 

این مسؤولان اظهار کردند، این طرح که جارد کوشنر، مشاور و داماد ترامپ در همکاری با گرینبلات وضع می‌کند از چارچوبی که دولت‌های سابق آمریکا در نظر گرفته بودند فراتر می‌رود و به تمام مسائل بزرگ از جمله مساله قدس، مرزها و آوارگان می‌پردازد. این طرح مورد حمایت مالی عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس "به نفع فلسطین" است.

 

از طرفی دیگر گرینبلات به سرکنسول‌های کشورهای اروپایی گفته است: دولت ترامپ خواستار پایان یافتن کار آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------