آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

کرملین: برای متوقف کردن فعالیت تروریست‌ها در سوریه اقدامی قاطع انجام می‌دهیم



اخبار,اخبار بین الملل,دیمیتری پسکوف

سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد، روسیه در واکنش به سرنگونی جنگنده «سوخو-۲۵» در سوریه برای اینکه فعالیت تروریست‌ها را به طور کامل در این کشور متوقف کند قاطعانه وارد عمل خواهد شد.

به گزارش فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز دوشنبه گفت، مسکو اقدامی قاطع در پیش خواهد گرفت تا فعالیت تروریست‌ها در سوریه را متوقف کند.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد، «زمانی که رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین درباره تکمیل فاز عملیاتی حمایت از نیروهای مسلح سوریه در تلاش ضدتروریستی صحبت کرد، گفته بود که نیروهای باقیمانده ارتش روسیه در محل‌های استقرار موقتشان به اندازه‌ای هستند که بتوانند انتقامی سخت بگیرند. ما از چنین حملات دقیقی سخن می‌گوییم».

 

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به اقدامات نیروهای مسلح روسیه در سوریه طی دو روز گذشت، گزارش اخیر وزارت دفاع روسیه را یادآور شد که می‌گفت بیش از ۳۰ تروریست در نتیجه حمله گروهی با استفاده از تسلیحات نقطه‌زن در استان ادلب که تحت کنترل تروریست‌های «جبهه‌النصره» است نابود شده‌اند؛ درست در منطقه‌ای که یک جنگنده سوخو-۲۵ روسیه هدف موشک دوش‌پرتاب تروریست‌ها قرار گرفت و سرنگون شد.

 

وی افزود: «این حملات نتیجه یک حادثه تراژیک بود که طی آن تروریست‌ها جنگنده ما را سرنگون کردند و خلبان این جنگنده نیز همانند یک قهرمان جان خود را از دست داد...به طور طبیعی این حادثه تراژیک یک اقدام قاطع برای سرنگونی فعالیت‌های تروریستی به دنبال داشت».

 

وزارت دفاع روسیه در تاریخ ۳ فوریه گزارش کرد که یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» روس در منطقه تحت کنترل تروریست‌های «جبهه‌النصره» در ادلب مورد اصابت یک موشک دوش پرتاب قرار گرفت و خلبان این جنگنده تلاش کرد تا از جنگنده خارج شود اما در حین نبرد با تروریست‌ها جانش را از دست داد.

 

گروه تروریستی تحریر الشام که وابسته به گروه تروریستی القاعده است، مسئولیت این حمله مرگبار را برعهده گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------