آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ در تحقیقات مولر مانع‌تراشی کرده است



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ و رابرت مولر

یک نظرسنجی جدید نشان داد اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کشورشان تلاش کرده تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه اف‌بی‌آی درمورد پرونده مداخله روسیه به نفع وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را از مسیر منحرف کرده و مانع بر سر راهش ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج این نظرسنجی جدید که از سوی دانشگاه کوئینی پیاک انجام شده نشان داد که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها معادل ۵۳ درصد معتقدند رئیس‌جمهور این کشور تلاش کرده تحقیقات بازرس ویژه اف‌بی‌آی درمورد پرونده ارتباط ترامپ – روسیه را از مسیر منحرف کرده یا برای آن مانع تراشی کنند.

 

درمقابل ۴۱ درصد معتقد بودند که ترامپ چنین کاری نکرده است.

 

همچنین ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها معتقد بودند که قانونگذاران جمهوری‌خواه نیز برای مانع تراشی به انحراف کشاندن این تحقیقات تلاش کرده‌اند و ۴۴ درصد نیز خلاف این موضوع را اعتقاد داشتند.

 

همچنین نیمی از رای دهندگان یعنی ۵۰ درصد معتقد بودند که این تحقیقات مشروع است در حالی که ۴۲ درصد این تحقیقات را مشابه لقبی که قبلا ترامپ داده بود "یک شکار جادوگر در حوزه سیاست" خواندند.

 

در عین حال به رغم انتشار یادداشت افشاگرانه چند روز پیش از سوی قانونگذاران جمهوری‌خواه درباره اف‌بی‌آی اکثر رای دهندگان آمریکایی همچنین به اف‌بی‌آی اعتماد دارند.

 

۵۵ درصد پاسخ گویان گفته‌اند که از نظر آنها این آژانس غرض ورزی علیه ترامپ ندارد و اینکه آمریکایی‌ها ۳۶ تا ۴۸ درصد نحوه عملکرد اف‌بی‌آی را قبول دارند.

 

این نظرسنجی با پرسش از ۱۳۳۳ رای دهنده در بازه زمانی ۲ – ۵ فوریه انجام شده است و حاشیه خطای ۳.۳ درصدی داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------