کارت‌های بازی مذاکرات برگزیت در دست اروپا



اخبار,اخبار بین الملل,خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

مذاکرات درباره جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا درباره پول، حقوق شهروندان و مرز ایرلند درحال پیشرفت است و زمانی که شورای اروپایی در 14 دسامبر برگزار شود. این امر واضح خواهد شد و درباره روابط آینده و انتقال پس از برگزیت در اوایل سال آینده میلادی مشخص خواهد شد اما دردسرهای نخست وزیر انگلیس "ترزا می" هنوز تمام نشده است.

روزنامه تجارت به نقل از فایننشال تایمز نوشت: روابط آینده انگلیس و اتحادیه اروپا احتمالا حاکی از مذاکرات سخت‌تر از توافق جدایی خواهند بود زیرا اتحادیه اروپا تقاضای انگلیس را رد می‌کند.

 

اتحادیه اروپا درباره مفاد توافق تصمیم می‌گرد و تنها درباره جزییات با انگلیس صحبت می‌کند و انگلیس باید 50 میلیارد یورو به اتحادیه بپردازد.

 

درمقابل انگلیس خواستار توقف رفت و آمد آزاد شهروندان اتحادیه و خروج از دیوان عالی اروپا است.برخی از وزرای دولت انگلیس خواستار ایجاد روابط اقتصادی با 27 کشور عضو هستند.

 

با این حال رویکرد اتحادیه اروپا کمتر بر پایه اقتصادی است و ترکیبی از اصول و سیاست است.اصول اتحادیه اروپا حفظ اتحاد 27 کشور عضو است که به معنی محدودیت دسترسی انگلیس به بازار یکپارچه خواهد بود.

 

سیاست اتحادیه اروپا باعث می‌شود تا از شرکت‌های خدماتی دررقابت با انگلیس حمایت کند. مقامات اتحادیه اروپا به این امر اشاره دارد که انگلیس براساس اقتصاد حرکت نمی‌کند اگر بخواهد صدمه اقتصادی برگزیت را کوچک کند نباید مدل نروژ برای ماندن در بازار یکپارچه را رد نمی‌کرد.

 

دولت انگلیس به دلیل اختلاف داخلی جزییات کامل تقاضای خود در روابط آینده با اتحادیه را منتشر نخواهد کرد.

 

مقامات انگلیسی به لابی تجاری پشت سر فرانسه و آلمان با کشورهای عضو اتحادیه ادامه خواهند داد. درنهایت مذاکره کنندگان مطمئن هستند که انگلیس مفاد توافق به نفع اتحادیه اروپا را می‌پذیرد زیرا هیچ توافق جایگزینی وجود ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------