سازمان ملل خواهان اقدام بین‌المللی فوری برای توقف خشونت‌ها در سوریه شد



اخبار,اخبار بین الملل,زید رعد الحسین

در پی افزایش خشونت‌ها در دو منطقه غوطه شرقی دمشق و ادلب که تحت کنترل مخالفان سوری است، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اقدام بین‌المللی فوری در سوریه را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز شنبه در بیانیه‌ در ژنو گفت: یک هفته گذشته یکی از خونبارترین دوره‌های درگیری در سوریه را شاهد بودیم. حملات هوایی مرگباری یکی پس از دیگری صورت گرفت و موجب زخمی شدن شماری از غیر نظامیان در دو منطقه غوطه شرقی و ادلب شد.

 

وی گفت: از محتوای گزارش‌ها مشخص شد، دستکم 9 تاسیسات پزشکی از جمله 6 تاسیسات در ادلب و 3 تاسیسات در غوطه شرقی در حملات هوایی خسارت دیده‌اند که پیشتر اعلام شده بود در ضمن مناطق کاهش تنش هستند.

 

در این بیانیه آمده است که دفتر حقوق بشر سازمان ملل گزارش‌هایی دریافت کرده است که به کشته شدن دستکم 277 غیرنظامی در فاصله 4 تا 9 فوریه اشاره دارد و تعداد غیر نظامیان زخمی شده طی هفته اول این ماه به 1074 تن می‌رسد.

 

در این بیانیه آمده است که برخی مناطق دیگر در سوریه نیز هنوز از عواقب درگیری‌های گذشته و کنونی رنج می‌برند. منطقه عفرین در شمال غربی این کشور که تحت کنترل کردها است از 20 ژانویه آماج حملات ترکیه بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------