آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ترکیه بار دیگر خواستار قطع رابطه آمریکا با تروریست‌ها شد



اخبار,اخبار بین الملل,معاون نخست وزیر ترکیه

معاون نخست وزیر ترکیه بر این باور است که آنکارا خواستار روابط خوبی با ایالات متحده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، بکر بوزداغ معاون نخست وزیر ترکیه روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: اگر آمریکا خواستار حفظ روابط با ترکیه است، باید دست از حمایت از تروریست ها بردارد.

 

وی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: آمریکا باید نشان دهد که حساست ها و نگرانی های ترکیه را درک می کند.

 

معاون نخست وزیر ترکیه بار دیگر به انتظارات آنکارا از آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا باید هرگونه کمک به تروریست های پی وای دی-پ ک ک را متوقف کند.

 

بوزداغ اظهار داشت: ترکیه خواستار داشتن روابط خوبی با آمریکا است، کشوری که متحد ما در ناتو به شمار می رود، آمریکا نیز خواستار برقراری روابط خوبی با ما است. پس مساله روشن است. شما (آمریکا) از تروریسم حمایت نخواهید کرد، شما به تروریست ها سلاح نخواهید داد، شما تروریست ها را آموزش نخواهید داد.

 

وی در ادامه در واکنش به اظهارات کمال قلیچ داراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه ترکیه که گفته است "من ورود به مرکز شهر عفرین را درست نمی دانم"، تاکید کرد: اینکه گفته شود "وارد مرکز شهر عفرین نشوید"، مانند آن است که بگوییم با تروریست هایی که در آنجا هستند کاری نداشته باشید. این قابل درک نیست که چنین اظهاراتی را از رهبر حزب مخالف ترکیه بشنویم.

 

بوزداغ گفت: ترکیه به عملیات نظامی در منطقه عفرین تا زمانی ادامه خواهد داد که تروریست ها به طور کامل پاکسازی شوند.

 

ارتش ترکیه از روز شنبه یکم بهمن ماه عملیاتی را به نام «شاخه زیتون» با هدف بیرون راندن شبه نظامیان وابسته به «یگان های مدافع خلق» در ناحیه عفرین آغاز کرده است. ترکیه گروه «یگان های مدافع خلق» را تشکیلاتی تروریستی می داند و بارها از حمایت های آمریکا از این گروه انتقاد کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------