بشار الجعفری: برخی کشورها به تروریستها در سوریه ۱۳۷ میلیارد دلار کمک کردند



اخبار,اخبار بین الملل,بشار الجعفری

نماینده سوریه در سازمان ملل ضمن انتقاد از دی میستورا، به نقش مخرب آمریکا، انگلیس و فرانسه در سوریه پرداخت و از حمایت ۱۳۷ میلیارد دلاری برخی کشورها از تروریستها در سوریه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از سانا، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره سوریه گفت: منشور سازمان ملل اجازه دخالت در امور داخلی کشورها را نمی دهد.

 

وی افزود: آمریکا، فرانسه و انگلیس همه امکانات و توان خود را برای چنگ انداختن بر سوریه و هیمنه بر ملت آن به کار بستند و وظیفه واقعی ائتلاف بین المللی حمایت از تروریستها در سوریه است.

 

بشار الجعفری بیان کرد: گروههای تروریستی از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. طی بیست روز گذشته تروریستها ۱۰۰۰ گلوله به دمشق شلیک کرده اند.

 

وی افزود: برخی کشورها ۱۳۷ میلیارد دلار از تروریستها حمایت کرده اند. اسناد ویکی لیکس سیاست خصمانه آمریکا ضد سوریه را آشکار کرد.

 

الجعفری گفت: ماده دوم منشور سازمان ملل احترام بر اساس اصل برابری حاکمیت و ممانعت تهدید کشورها از سوی کشور دیگر است سئوال ما این است که شورای امنیت به خاطر تضمین این موارد چه کرده است؟

 

نماینده  سوریه در سازمان ملل بیان کرد:  اینکه استفان دیمیستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه در گزارش خود به شورای امنیت از اشغالگری آمریکا و ترکیه در سوریه سخنی نگفت تاسف بار است. آمریکا با حضور در سوریه قطعنامه 2254 که ضامن حاکمیت و استقلال و وحدت سوریه است زیر پا گذاشته است.

 

وی افزود: ائتلاف بین الملللی آمریکایی ۹۰ درصد از شهر الرقه را ویران کرده است.

 

درباره حملات رژیم صهیونیستی نیز گفت: این اولین باری نیست که اسرائیل به سوریه تجاوز و تعدی می کند.

 

بشار الجعفری ضمن تمجید از نقش روسیه و به ویژه ولادیمیر پوتین در برگزاری نشست گفتگوهای ملی سوریه در سوچی تاکید کرد: روند سیاسی نمی تواند شروع و ادامه یابد مگر با رهبری سوریه. ما به نتایج سوچی پایبند هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------