آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کرزای: آمریکا نباید ما را فریب دهد



اخبار,اخبار بین الملل,کرزای

رئیس‌جمهوری سابق افغانستان در مصاحبه‌ای از کاخ سفید خواست، به منافع کشورش احترام بگذارد و به واشنگتن نسبت به فریب دادن کابل هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حامد کرزای، رئیس‌جمهوری سابق افغانستان در مصاحبه‌ای با نشریه واشنگتن پست، درباره روابط کابل با واشنگتن و حضور نظامی آمریکا در افغانستان صحبت کرد و گفت: لازم نیست آمریکا تا این حد پایگاه در افغانستان بسازد تا از این کشور در مقابل تعداد معدودی شبه‌نظامی طالبان دفاع کند. آن‌ها به این دلیل اینجا هستند که تمامی دشمنان بزرگ آمریکا در همسایگی افغانستان به سر می‌برند و بر حسب اتفاق ما نیز اینجا هستیم.

 

او خاطرنشان کرد: حضور نظامی آمریکا در افغانستان پذیرفته شده است اما آن‌ها نباید ما را فریب دهند.

 

او به « یک آینده نامطمئن» پیش روی کشورش اشاره کرد که در آن افغانستان به حدی کوچک و فقیر باقی می‌ماند که نتواند از آمریکا تقاضای توقف اقداماتش را کند. کرزای افزود: ما شاهد هستیم که بسیاری از افغان‌ها در حال از دست دادن جانشان برای این آینده نامطمئن هستند.

 

با این حال، او تاکید کرد: ما یک کشور هستیم و باید به منافع ما احترام گذاشته شود.

 

او خواهان یک مسیر سیاسی جایگزین در افغانستان شده و پیشنهاد یک لویی جرگه را داد.

 

کرزای گفت: من می‌دانم آمریکایی‌ها نگران هستند که لویی جرگه از آن‌ها بخواهد افغانستان را ترک کنند و از من بخواهند که برگردم اما من نمی‌خواهم که برگردم. امروز وضعیت به حدی بد است که ما نیاز داریم دوباره به مردم برگردیم. آمریکا لازم نیست که از ما بترسد اما رفتار آمریکا در حال آسیب زدن به ما است. اعتقاد ما به ارزش‌های دموکراتیک غربی‌ها در حال از بین رفتن است چون از خودمان می‌پرسیم چرا آن‌ها همیشه می‌خواهند ما را ضعیف و بی‌ثبات ببینند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------