اردوغان: بارها با اوباما درباره سوریه گفتگو کردیم، اما آنها به مادروغ گفتند



اخبار,اخبار بین الملل,اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه در اظهاراتی با اعلام مذاکره چندین باره آنکارا با دولت اوباما پیرامون سوریه تصریح کرد: آن ها در تمام موارد به ما دروغ گفتند.

به گزارش مهر به نقل از حریّت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور امروز یکشنبه اعلام کرد که آغوش ما به روی دوستان‌مان باز است؛ اما به هویت کسانی که خصومت ورزی می کنند و آینده کشورمان را تهدید می‌ کنند، اهمیتی نمی‌ دهیم.

 

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی در کنگره استانی این حزب در آنکارا بدون اشاره به تداوم عملیات نظامی آنکارا در خاک سوریه بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق گفت: دفن گروه های پ‌ک‌ک، داعش و پ‌ی‌د آغاز شده است. گفته بودیم که اینها را در چاله‌ای که خود کنده‌اند، دفن خواهیم کرد. 

 

رجب طیب اردوغان ادامه داد: چندین بار با اوباما (رئیس جمهوری پیشین آمریکا) درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه گفتگو کردیم، اما در تمام موارد (آمریکائی ها) به ما دروغ گفتند. به نقطه‌ ای رسیدیم که اعلام می کنیم، اگر امکان همکاری نباشد، خود سرنوشت‌ مان را رقم خواهیم زد.

 

لازم به ذکر است، ارتش ترکیه از ۳۰ دی ماه عملیات کنونی این کشور در شهر عفرین واقع در شمال سوریه را بر خلاف موازین بین المللی در کسب مجوز از دولت قانونی دمشق علیه نیروهای حمایت آمریکا آغاز کرده است.

 

این در حالی است که دولت سوریه پیشتر درباره نقض حریم هوایی و تمامیت ارضی این کشور توسط ترکیه هشدار داده و این اقدام آنکارا را «تجاوز» نامیده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------