آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

واکنش نتانیاهو به قرارداد صادرات گاز رژیم صهیونیستی به مصر



اخبار,اخبار بین الملل,نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که امضای قرارداد صادرات گاز اسرائیل به مصر، روز عید است.

به گزارش تسنیم به نقل از رأی الیوم، شرکت نفت اسرائیلی "دیلیک" روز دوشنبه اعلام کرد که قراردادی را با شرکت «دولفینز» مصر برای فروش 64 میلیارد مکعب گاز به مدت 10 سال امضا کرده است که ارزش این قرارداد 15 میلیارد دلار است.

 

رادیوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این دو شرکت اسرایئلی و مصری به‌زودی مجوزهای لازم را از تل‌آویو و قاهره برای اجرایی شدن این قرارداد را به دست خواهند آورد.

 

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این قرارداد گفت: این یک قرارداد تاریخی بین اسرائیل و مصر است و روز عید به شمار می‌رود.

 

برخی منابع در تل‌آویو گفتند که با اعلام انعقاد این قرارداد، سهام شرکت دیلیک در بورس تل‌آویو به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

 

در طول ماه‌های گذشته هیئتی صهیونیستی از گروه "تمار"در حال رایزنی با شرکت «دولفینز» مصر برای توافق بر سر صادرات گاز از اسرائیل به این شرکت بودند.

 

رسانه‌های صهیونیستی و مصری به نقل از منابعی آگاه اعلام کردند که دو طرف همچنین پرونده لوله کشی جدید گاز از چاه‌های تمار به مصر را با هزینه حدود نیم میلیارد دلار بررسی کردند.

 

چاه تمار که در سال 2009 میلادی کشف شد، در فاصله 90 کیلومتری سواحل شمالی سرزمین‌های اشغالی قرار دارد که حاوی 10 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی است.

 

رژیم صهیونیستی که از زمان تاسیس خود از کمبود منابع طبیعی رنج می‌برد، به لطف سرقت گاز کشورهای منطقه، هم اکنون مقدار زیادی گاز طبیعی دارد که بر اساس برآوردها، نیازهای داخلی این رژیم برای مدت 40 سال را تامین می‌کند.

 

پیش از این اردن نیز توافقی را برای واردات گاز طبیعی با رژیم صهیونیستی امضا کرد. اسرائیل همچنین قصد دارد که گاز طبیعی را به اروپا صادر کند تا جایگزینی برای گاز روسیه باشد، اما جغرافیا و مسائل سیاسی و درگیری‌ها در منطقه، این اقدام را دشوار کرده است.

 

اسامه کمال وزیر نفت و منابع معدنی مصر در واکنش به امضای این قرارداد بین کشورش و رژیم صهیونیستی گفت: مانعی برای واردت گاز اسرائیل تا زمانی که منافع اقتصادی برای مصر به دنبال دارد، وجود ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------