ترامپ از تغییر در قانون مالکیت سلاح حمایت می‌کند



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

پس از کشتار ۱۷ دانش‌آموز در فلوریدا با تیر یک دانش‌آموز سابق مدرسه، ترامپ قول داده است که از اصلاح قانون مالکیت سلاح حمایت کند. تا کنون جمهوریخواهان مخالف سرسخت هر گونه تشدید مقررات مربوط به مالکیت سلاح بوده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری دویچه وله، سخنگوی کاخ سفید گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قول داده است که از تلاش‌ها برای اصلاح در قانون مالکیت سلاح حمایت کند. ترامپ این نظر خود را دو روز بعد از تیراندازی بی‌هدف یک دانش‌آموز در ایالت فلوریدا که به مرگ ۱۷ نفر انجامید، عنوان کرده است.

 

به گفته سخنگوی کاخ سفید قول مساعد ترامپ در جریان دیدار او با  جان کورنین، سناتور جمهوریخواه  و از ارائه‌کنندگان یک طرح قانونی برای کنترل بهتر مالکیت سلاح،  مطرح شده است. طرح یادشده را کورنین به همراه کریس مورفی، سناتور دمکرات، پیشنها داده که ادارات مسئول را موظف می‌کند  اطلاعات مربوط به اقدامات جنایی و بزهکارانه شهروندان را به گونه‌ای دقیق‌تر و منسجم‌تر در بانک ملی داده‌های آمریکا ثبت و ضبط کنند تا به هنگام بررسی سوابق خریدار اسلحه به آنها رجوع شود.

 

نیکلاس کروز، دانش‌آموز سابق یک دبیرستان در پارک‌لند ایالت فلوریدا، هفته گذشته  با یک سلاح خودکار به جمعی از دانش‌آموزان مدرسه حمله کرد و ۱۷ نفر آنها را کشت. دانش‌آموزان جان به دربرده درصددند روز ۲۴ مارس برای تشدید قانون مالکیت سلاح راهپیمایی کنند. اعتراض این راهپیمایی بیش از همه متوجه قدرت و تاثیر لابی مالکیت سلاح NRA  در آمریکاست.

 

این دانش‌آموزان به شبکه تلویزیونی ABC  گفته‌اند که علاوه بر واشنگتن تظاهراتی در نقاط مختلف آمریکا ترتیب خواهند داد. یکی از این دانش‌آموزان اما  گونزالس است که سخنرانی پرهیجان و خشمگینانه او در روز شنبه در انتقاد از دونالد ترامپ و مماشات او با لابی هواداران مالکیت سلاح،  بازتابی جهانی پیدا کرد. گونزالس گفت که " قتل عام فلوریدا باید آخرین قتل عامی باشد که صاحبان اسلحه در آمریکا انجام می‌دهند".

 

گونزالس و هم‌مدرسه‌ای‌های او قرار است روز چهارشنبه در یک بحث گسترده در شبکه تلویزیونی سی ان ان شرکت کنند. مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا که به دلیل گرفتن کمک مالی از لابی صاحبان سلاح مورد انتقاد است هم در این مباحثه شرکت خواهد کرد. در همان روز قرار است دیداری هم میان این دانش‌آموزان و آموزگاران آنها با ترامپ انجام شود.

 

بعد از قتل عام تازه در فلوریدا خواست محدودسازی مالکیت سلاح، مثل دفعات دیگری که عده‌ای در حمله جنون‌وار یک دارنده سلاح کشته‌ شدند، تقویت شده است.

 

ترامپ و جمهوریخواهان به شدت مخالف ممنوعیت مالکیت سلاح هستند. لابی دارندگان سلاح از مهم‌ترین منابع مالی نامزدهای جمهوریخواه در جریان انتخابات‌ آمریکاست. حتی تغییر در قانون مالکیت سلاح و تشدید مقررات آن نیز که عمدتا از سوی دمکرات‌ها درخواست می‌شود اغلب با مخالفت شدید جمهوریخواهان روبرو شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------