چاووش اوغلو: تاکنون نیروهای دولتی سوریه وارد عفرین نشده‌اند



اخبار,اخبار بین الملل,چاووش اوغلو

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، نیروهای دولتی سوریه هنوز وارد عفرین در شمال غرب این کشور نشده‌اند و در این باره گزارش‌های متناقضی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه صبح امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که تاکنون هیچ یک از نیروهای وابسته به ارتش سوریه وارد منطقه مرزی "عفرین" نشده‌اند.

 

وزیر خارجه ترکیه در این باره تاکید کرد که تاکنون مشخص نشده که نیروهای دولت سوریه وارد عفرین خواهند شد یا خیر چرا که اطلاعات ضد و نقیضی در این خصوص وجود دارد.

 

چاووش‌اوغلو در ادامه افزود: رسانه‌های دولت سوریه صبح روز دوشنبه اعلام کردند که نیروهای وابسته به دولت طی ساعات آینده وارد عفرین خواهند شد، اما تاکنون هیچ نشانه‌ای از استقرار آن‌ها وجود ندارد.

 

وزیر خارجه ترکیه افزود: ما کمیته‌ای مشترک با آمریکا برای بیرون راندن یگان‌های مدافع خلق کرد از منبج تشکیل خواهیم داد و اگر خارج نشوند دست به عملیات خواهیم زد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه گفت: ما طرح نقشه راهی را با آمریکا برای عبور از بحران تشکیل داده‌ایم.

 

در این راستا خبرنگار المیادین گزارش داد، ترکیه مسیرهایی را که "نیروهای مردمی" مورد حمایت ارتش سوریه عبور خواهند کرد بمباران کرده تا پیامی را به ارتش سوریه برساند که نباید وارد عفرین شود.

 

ترکیه اعلام کرده که اگر این نیروها برای کمک به یگان‌های مدافع خلق کرد وارد عفرین بشوند، با نیروهای سوریه مواجه خواهند شد.

 

کنترل عفرین در دست شبه نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق است و ارتش ترکیه نیز یک ماه پیش با همکاری شورشیان "ارتش آزاد سوریه" عملیات "شاخه زیتون" را برای کنترل بر این منطقه آغاز کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------