آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

موافقت مشروط «دونالد ترامپ» با ایجاد کشور مستقل فلسطین



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا با ایجاد دولت مستقل فلسطین موافقت کرده اما یک شرط دارد.

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تحت فشارهای اروپایی با ایجاد دولت مستقل فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ موافقت کرده اما این موافقت، مشروط است.

 

در ادامه این گزارش آمده است؛ پس از شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل توسط آمریکا (در پانزدهم آذرماه ۱۳۹۶) میان واشنگتن و تشکیلات خودگردان بحران عمیقی به وجود آمد و فلسطینی‌ها توانستند اروپا را قانع کنند که در قضیه فلسطین، وارد شوند.

 

یدیعوت درباره شرط رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: ترامپ مشکلی با ایجاد دولت فلسطین ندارد اما مخالف اعلام قدس به عنوان پایتخت  آن است.

 

ترامپ با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل در ۶ دسامبر (۱۵ آذرماه) تصمیمی را گرفت که تمام رؤسای جمهور سابق آمریکا از ۱۹۹۵ تا کنون، آن را به تاخیر می‌انداختند.

 

ماه گذشته (بهمن‌ماه) «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، در گفت‌وگو با «رادیو صدای فلسطین» اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» را از طریق برخی اقدامات معین آغاز کرده است.

 

وزیر خارجه تشکیلات گفت: اعلامیه آمریکا درباره پایتختی قدس برای اسرائیل، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و تعلیق بخش بزرگی از کمک‌های مالی به آنروا (سازمان امداد و کار سازمان ملل برای غزه) و تلاش برای لغو موضوع بازگشت آوارگان از جمله اقدامات اجرای عملی معامله است؛ معامله‌ای که فقط با طرف اسرائیلی بسته شده است». 

 

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

 

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود. بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود. 

 

بعد از آنکه ترامپ به طور یکجانبه تصمیم انتقال سفارت به قدس را اعلام کرد، تشکیلات خودگردان اعلام کرد که آمریکا دیگر میانجی عادلی نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------