آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: سخنرانی«پوتین» نشانه نقض تعهدات مسکو در حوزه تسلیحات هسته ای است!



اخبار,اخبار بین الملل,پوتین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روسیه را به نقض تعهدات مندرج در پیمان «منع موشکهای هسته ای میانبُرد» و توسعه تسلیحات هسته ای بی ثبات کننده متهم ساخت.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه در واکنش به سخنرانی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و رونمایی وی از مجموعه جدیدی از تسلیحات هسته ای، مسکو را به نقض تعهدات مندرج در پیمان «منع موشکهای هسته ای میانبُرد» (INF) و توسعه تسلیحات هسته ای بی ثبات کننده متهم ساخت.

 

«هیثر نائورت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد که سخنرانی پوتین نشاندهنده نقض تعهدات از جانب روسیه است.

 

نائورت با انتقاد از نمایش یک فیلم انیمیشن در جریان سخنرانی پوتین،  مدعی شد که این فیلم ویدئویی یک حمله هسته ای به خاک آمریکا را نمایش می داد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: «نمایش یک فیلم انیمیشن که حمله ای هسته ای به آمریکا را به تصویر می کشد، قطعاً مایه تأسف است. به نظر ما، یک بازیگر بین المللی مسئول این گونه رفتار نمی کند».

 

گفتنی است که ولادیمیر پوتین روز پنج شنبه در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع فدرال روسیه گفت که «عملیات سوریه سطح بالای توانایی نظامی روسیه را به رخ کشید. حالا جهانیان نام تسلیحات مدرن روسیه را می‎دانند».

 

وی با اشاره به اینکه خلاء دفاع موشکی دوره بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق رفع شده است، گفت: «نیروهای مسلح روسیه ظرف شش سال، ۳۰۰ قطعه نظامی جدید تولید کرده‎اند».

 

پوتین همچنین گفت: «واشنگتن تمام پیشنهادهای روسیه مبنی بر همکاری مشترک را رد کرده، حال‎آنکه مسکو تلاش می‎کرد تا آمریکا را به عدم نقض پیمان دفاع ضد موشکی تشویق کند».

 

وی همچنین گفت: «در واکنش به آمریکا، روسیه هم سامانه های نظامی جدید تولید می‎کند».

 

پوتین اعلام کرد که «روسیه در حال توسعه یک کلاهک هسته‎ای کوچک و قابل حمل بر روی موشک‎های کروز است». وی ادامه داد: «هرگونه استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه روسیه یا متحدانش از نگاه مسکو حمله هسته ای تلقی می‎شود و واکنشی فوری را در پی خواهد داشت».

 

پوتین با اشاره به تنش‎های موجود در رابطه مسکو- واشنگتن گفت که لازم است دو کشور با همکاری یکدیگر آینده را بسازند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------