اردوغان ناتو را به مداخله نظامی در سوریه فراخواند



اخبار,اخبار بین الملل,اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به عملیات "شاخه زیتون" گفت: تاکنون ۸۵۰ کیلومتر را تحت کنترل درآورده‌ایم. هدفمان این است که ۲۰۰۰ کیلومتر را تحت کنترل درآوریم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در تجمعی از حامیان حزب عدالت و توسعه اعلام کرد: هر جا تروریست باشد ما برای مبارزه با آنها آنجا هستیم.

 

وی با اشاره به فتح الله گولن ادامه داد: یکی از تروریست‌ها به پنسیلوانیا، دیگری به آلمان و دیگری به هلند رفته است اما هر جا بروند ما آنها را تعقیب و پیدا خواهیم کرد.

 

اردوغان از نیروهای ناتو خواست در سوریه دست به مداخله نظامی بزنند.

 

وی از نیروهای ناتو خواست به سوریه بیایند و به حمایت از مرزهای ترکیه در برابر تروریست‌ها کمک کنند چراکه آنکارا بارها اعلام کرده مرزهای ترکیه به مثابه مرزهای خط مقدم ناتو است.

 

اردوغان خطاب به ناتو تصریح کرد: به شما می‌گویم چرا به سوریه نمی‌آیید آیا ترکیه یکی از کشورهای عضو ناتو نیست؟ شما ما را به افغانستان و سومالی و بالکان فراخواندید ما هم از شما می‌خواهیم به سوریه بیایید.

 

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به عملیات عفرین گفت: اگر اصول اخلاقی، حساسیت و وجدان نداشتیم، عملیات عفرین سه روزه به پایان می‌رسید. بعد از عفرین، منبج، عین العرب، تل ابیض، رسولین و قامیشلی را از تروریست‌ها پاکسازی خواهیم کرد.

 

اسپوتنیک نیز گزارش داد، نیروهای ترکیه و شورشیان "ارتش آزاد سوریه" در سه کیلومتری مرکز عفرین هستند.

 

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری نیز در این باره گفت، نیروهای ارتش آزاد سوریه و نیروهای ترکیه در چهار کیلومتری مرکز عفرین هستند در حالی که درگیری‌های شدیدی در جبهه‌های مختلف در گرفته است.

 

این در حالی است که پیشتر مولود چاووش اوغلو،‌ وزیر خارجه ترکیه گفته بود، با آمریکا در زمینه برقراری ثبات در منبج و شهرهای واقع در شرق فرات در سوریه توافق کرده‌ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------