آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

تکرار ادعاهای آمریکا درباره فعالیت‌های ایران در منطقه



اخبار,اخبار بین الملل,برایان هوک

مدیر بخش سیاست‌‌گذاری وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین مقامات کشورش گفت که ایران به شدت در حال بی‌ثبات کردن خاورمیانه و تهدید صلح و امنیت منطقه است.

به گزارش فارس، «برایان هوک» مدیر بخش سیاست‌ گذاری وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی شد که ایران به شدت در حال بی‌ثبات کردن خاورمیانه و تهدید صلح و امنیت منطقه است.

 

پایگاه اینترنتی «تایمز هند» در این خصوص گزارش کرد، وی با تکرار ادعاهای دیگر مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «وقتی به سیاست‌های داخلی و خارجی ایران نگاهی می‌اندازید، استتناج این مسئله که ایران رفتار سازنده‌ای دارد یا اینکه در دو سال اخیر، اصلاحات بزرگتری صورت داده، غیرممکن می‌شود».

 

این مقام آمریکایی اینگونه ادامه داد: «در حقیقت، کاملاً برعکس این قضیه صحت دارد، آنها به شدت در حال بی‌ثبات کردن خاورمیانه هستند و طیفی از تهدیدات را برای صلح و امنیت به همراه دارند».

 

هوک در یک ویدئوکنفرانس با خبرنگاران در خصوص جدیدترین نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت که خواستار برگزاری نشست با هیأت ایرانی به منظور درخواست برای آزادی شهروندان آمریکایی که در ایران بازداشت هستند، شده است.

 

کمیسیون مشترک بخشی از برجام است و بر اجرای توافق هسته‌ای 2015 ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) نظارت دارد و به صورت منظم جلسه‌ای را برای بررسی پایبندی ایران به برجام و همچنین رسیدگی به نگرانی‌های طرفین گروه 1+5 برگزار می‌کند.

 

هوک تصریح کرد: «نشست‌های سازنده‌ای بود و آنچه را که تعیین کرده بودیم، انجام دادیم. ما به تعهدات خود مطابق برجام عمل کردیم و همچنان به شدت ایران را مسئول پایبندی به تعهداتش می‌دانیم».

مدیر بخش سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «یکی از چیزهایی که در نشست انجام دادیم، ارزیابی مفاد برجام بود به این مفهوم که توافق ایران به طور مثبت در صلح و امنیت منطقه و بین‌الملل نقش داشته باشد. این مسئله در توافق مورد اشاره قرار گرفته است....ما تمامی مفاد را جدی می‌گیریم».

هوک در خصوص مجوز فروش هواپیما به ایران گفت: «من به آنها گفتم: شما هواپیماهای تجاری خود را برای انتقال تروریست‌ها و تسلیحات در سراسر خاورمیانه از جمله به سوریه استفاده می‌کنید و ما به قیمت امنیت ملی خود و همپیمانانمان، مجوز صادر نمی‌کنیم».

 

وی ادامه داد که ایران ترغیب کرده تا اصلاحاتی را در بخش حمل و نقل هوایی و اقتصاد خود به وجود آورند تا در موقعیت بهتری قرار گیریم.

 

هوک تصریح کرد که ترامپ طرحی را برای ارائه به کنگره آماده کرده است که در آن به طیفی از تهدیدات ایران اشاره شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------