آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

موگرینی: با تصمیم ترامپ، جایگاه آمریکا به عنوان میانجیگر تضعیف شد



اخبار,اخبار بین الملل,فدریکا موگرینی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت تصمیم ترامپ در انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به قدس، اعتبار آمریکا به عنوان میانجیگر را از بین می برد.

به گزارش مهر، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم حفظ چشم انداز راه حل دو کشور در منطقه تاکید کرد. وی در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت اتحادیه اروپا می کوشد از توقف فرایند صلح خاورمیانه جلوگیری کند.

 

موگرینی با بیان این که تصمیم رئیس جمهور آمریکا در خصوص انتقال سفارت کشورش به بیت المقدس می تواند این روند را تضعیف کند یادآور شد چنین اقدامی در واقع دامن زدن به کهن ترین اختلاف در این منطقه است.

 

به گفته این مقام اروپایی اقدام ترامپ باعث می شود کار میانجیگری آمریکا برای حل بحران خاورمیانه بسیار سخت تر شود چرا که جایگاه این کشور به عنوان میانجیگر بسیار تضعیف شده است.

 

موگرینی با اشاره به گفتگوهایی که پیش از اعلام تصمیم ترامپ با وزیر امور خارجه آمریکا داشته گفت: از شنیدن این خبر شگفت زده نشدم. آنان از موضع ما در این زمینه و اختلاف نظرهایی که داریم آگاهند.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: آنچه خیلی نگران کننده است این است که ما داشتیم تلاش می کردیم فرآیند صلح را از سر بگیریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------