آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آمریکا ۶۰ دیپلمات روس را اخراج کرد



اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا و روسیه

تنش تازه در روابط واشنگتن-مسکو؛ آمریکا ۶۰ دیپلمات روس را اخراج کرد.

به گزارش فارس، در ادامه تلاش‌های کشورهای غربی برای افزایش فشار دیپلماتیک بر روسیه، دولت آمریکا روز دوشنبه ده‌ها دیپلمات روس را اخراج و یکی از کنسولگری‌های روسیه را تعطیل کرد.

 

این اقدام به بهانه مسمومیت یک جاسوس روس‌تبار پناهنده به انگلستان صورت گرفته است. «سرگئی اسکریپال» ماه گذشته در انگلستان با موادی که لندن مدعی است مواد شیمیایی نظامی بوده، مسموم شد. کشورهای غربی مسکو را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده و امروز در اقدامی هماهنگ، ده‌ها دیپلمات روس را اخراج و اقدامات تنبیهی دیگری علیه مسکو در دستور کار قرار داده‌اند.

 

دولت آمریکا اعلام کرد ۶۰ دیپلمات روس یک هفته فرصت دارند تا به همراه خانواده‌هایشان، خاک آمریکا را ترک کنند. ۴۸ نفر از این دیپلمات‌ها در سفارت روسیه در واشنگتن فعالیت می‌کرده‌اند و ۱۲ نفر از آن‌ها از اعضای هیات روس در سازمان ملل هستند.

 

واشنگتن همچنین اعلام کرد کنسولگری روسیه در شهر «سیاتل» تعطیل می‌شود. کاخ سفید نزدیکی این ساختمان به یک پایگاه دریایی ارتش آمریکا و شرکت «بوئینگ» را دلیل تعطیلی آن اعلام کرده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------