آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اعضای هیات ناظر روسیه در ناتو کاهش می یابد



اخبار,اخبار بین الملل,ینس استولتنبرگ

در پی اقدام کشورهای غربی در اخراج دیپلمات های روس، دبیر کل ناتو اعلام کرد که تعداد اعضای هیات ناظر روسیه در این سازمان کاهش می یابد.

به گزارش مهر به نقل از تاس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو اعلام کرد که  این سازمان تعداد اعضای هیات ناظر روس را ۱۰ نفر کاهش داده است.

 

بر این اساس تعداد اعضای هیات روس به ۲۰ نفر محدود می‌شود.

 

در پی تشدید بحران میان روسیه و انگلیس بر سر سوءقصد به جان یک جاسوس دوجانبه در لندن، از روز گذشته کشورهای غربی شروع به اخراج دیپلمات های روس کرده اند.

 

اوایل ماه مارس سال جاری، سرگئی اسکریپال، مامور اطلاعاتی سابق روسیه، و دخترش، یولیا، در حالت بیهوشی در یک مکان عمومی در شهر سالزبری، در بریتانیا یافت شدند. مقامات بریتانیایی بعدا اعلام کردند که تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که این دو نفر توسط یک ماده شیمیایی مورد استفاده در تسلیحات شیمیایی که منحصرا در اختیار دولت روسیه قرار دارد مسموم شده‌اند. سرگئی اسکریپال و دخترش همچنان در حالت کما هستند و پزشکان نسبت به بهبود کامل آنان اطمینانی ندارند. هفته پیش، یک مامور پلیس هم که در جریان کمک به آنان به این ماده آلوده شده بود، از بیمارستان مرخص شد اما پزشکان گفتند احتمال دارد که بعضی عواقب این مسمومیت از میان نرود.

 

دولت بریتانیا در اعتراض به آنچه که دست داشتن دولت روسیه در حمله شیمیایی در خاک خود خواند، ٢٣ تن از کارکنان سفارت روسیه را ماموران اطلاعاتی در پوشش دیپلمات توصیف و از خاک خود اخراج کرد. روسیه نیز متقابلا دستور اخراج همین تعداد از کارکنان سفارت بریتانیا در مسکو را داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------