آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

شورای امنیت ملی ترکیه: اگر کُردها منبج را ترک نکنند، دست به کار خواهیم شد



اخبار,اخبار بین الملل,نیروی های نظامی

شورای امنیت ملی ترکیه هشدار داد که اگر شبه‌نظامیان کُرد بلافاصله از منطقه منبج سوریه و نواحی شرقی رود فرات خارج نشوند، این کشور دست به اقداماتی خواهد زد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ترکیه که پس از دو ماه حمله به شبه‌نظامیان کُرد سوری، معروف به «یگان‌های مدافع خلق»، هفته گذشته شهرک عفرین را در هم کوبید، بارها تهدید کرده که عملیات نظامی خود را تا منبج نیز گسترش خواهد داد، جایی که نیروهای آمریکا مستقر هستند.

 

از این‌رو، گسترش کمپین نظامی ترکیه به مناطق دیگری که کُردهای سوریه در شرق این کشور در اختیار دارند، خطر تقابل بین این دو عضو ناتو را به همراه خواهد داشت.

 

بیانیه شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور که روز چهارشنبه منتشر شده است، عنوان می‌کند: «در نشست امروز تاکید شد که تروریست‌های حاضر در منبج باید منطقه خارج شوند و در غیر این‌صورت ترکیه تردیدی به خود راه نمی‌دهد که خودش ابتکار عمل را دست بگیرد همان‌طور که در مناطق دیگر نیز چنین کرده است.»

 

این بیانیه افزود که ترکیه رویکرد مشابهی نیز در قبال شبه‌نظامیانی خواهد داشت که در شرق رود فرات و خاک سوریه مستقر هستند.

 

آنکارا «یگان‌های مدافع خلق» را همسو با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند که دهه‌هاست با دولت ترکیه در جنگ هستند. از این رو حمایت‌های واشنگتن از یگان‌های مدافع خلق، خشم ترکیه را برانگیخته است.

 

شورای امنیت ملی ترکیه در ادامه این بیانیه به دولت عراق نیز هشدار می‌دهد که مانع عملیات پ‌ک‌ک در خاک این کشور و به‌ویژه شهرک‌های «سنجار» و «قندیل» شوند و در غیر این‌صورت آنکار خود مانع اقدامات پ‌ک‌ک خواهد شد.

 

یک روز قبل از این نخست وزیر عراق در تماسی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود گفته بود که نیروهای مسلح عراق مانع آن خواهند شد تا شبه‌نظامیان کرد که در شمال این کشور مستقرند با عبور از مرز به ترکیه حمله کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------